شتابدهنده سرایند افکار نو اولین شتابدهنده فعال در حوزه بیوتکنولوژی در استان

شتابدهنده سرایند افکار نو اولین شتابدهنده فعال در حوزه بیوتکنولوژی در استان

شتاب‌دهنده یک بخش خصوصی است که امکان رشد سریع و صحیح شرکت‌های استارتاپی را مهیا می‌کند. از آنجایی که تعداد قابل توجهی از صاحبان ایده‌ها از توانایی، قدرت مالی و یا دانش و شبکه بازاریابی کافی برای تحقق ایده، راه‏ اندازی و توسعه کسب و کار خود برخوردار نیستند، شتاب‌دهنده مجموعه‌ای کامل از خدمات مورد نیاز برای رشد یک کسب و کار نوپا نظیر منابع مالی، مشاوره ‏های تخصصی و کسب و کار، جذب سرمایه‏ گذار و همچنین زیرساخت موردنیاز جهت استقرار شرکت در یک بازه زمانی تقریبا کوتاه را در اختیار استارت‌آپ‌های نوپا قرار می‌دهد. بدین ترتیب شتابدهنده‏ ها نقش موثری در توسعه کسب و کارهای نوپا در اکوسیستم نوآوری ایفا می‏کنند.

آغاز به کارشتاب دهنده سرآیند افکار نو

ایده راه‏ اندازی شتابدهنده سرآیند افکار نودر سال ۱۳۹۵ به پیشنهاد سیدحسین میرجلیلی، مدیرعامل وقت شرکت آبسار کویر، با زمینه فعالیت بیوتکنولوژی و علوم کاربردی، انرژی‏های تجدیدپذیر، صنایع غذایی و دارویی و با توجه به زیرساخت آزمایشگاهی موجود در این حوزه ها در این شرکت مطرح  و با موافقت اولیه پارک علم و فناوری یزد تدوین پروپوزال و ایجاد بستر و زیرساخت مناسب راه‏اندازی این مجموعه آغاز شد.

این مجموعه در اردیبهشت ۱۳۹۸ با سرمایه‏گذاری عمده شرکت آبسار کویر به ثبت رسید و با تخصیص فضا و ایجاد زیرساخت مناسب فعالیت خود را در آبان‏ماه ۱۳۹۸ به‏صورت جدی آغاز نمود.

در حال حاضر این شتابدهنده دارای بستر لازم برای پذیرش و استقرار تیم‏-ایده‏ها بوده و بیش از ۱۰ تیم فعال در دوره پیش‏شتابدهی و شتابدهی در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.

مشاوره ‏های فنی، حقوقی و مالی، حمایت در تکمیل تیم کاری، برگزاری کارگاه‏های آموزشی تخصصی(فنی، بازار،حقوقی، مالی و ….) ، همراهی در ثبت شرکت در صورت نیاز، تدوین برنامه کسب و کار، ایجاد کانالهای ارتباطی،  جذب سرمایه‏گذار و استمرار ارتباط با سرمایه‏ گذارها، مجموعه خدمات ارائه ‏شده به تیم ‏ها در این شتابدهنده است.

کسب موافقت نامه کتبی پارک پردیس، موفقیتی دیگر برای شتاب دهنده سرآیند افکار نو

در پی بازدید رئیس پارک پردیس و هیات همراه در نشست روسای پارک‏ها در آذر ماه ۱۳۹۸، شتابدهنده سرایند افکار نو موفق به اخذ مجوز موقت پارک فناوری پردیس به‏ عنوان مرجع ارزیابی شتاب‏دهنده ‏ها در کشور شد، پس از آن با توجه به عملکرد مثبت این مجموعه و فعالیت موردتایید تیم‏های فعال و بازدیدهای مجدد، در خردادماه سال جاری مجوز موقت شتابدهنده به مجوز قطعی تبدیل شد؛ این در حالی است که از بین تعداد چشم‏گیر شتابدهنده‏ های فعال در کشور تنها حدود ۵۰ شتابدهنده موفقت به اخذ مجوز از پارک پردیس شده‏اند.

سرآیند افکار نو با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان شد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز پس از بررسی فعالیت های شتابدهنده سرآیند افکار نو، مجوز دانش ‏بنیان شدن این مجموعه را در خرداد سال جاری صادر نمود که امری مهم و موفقیتی بزرگ به شمار می رود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری یزد

    پارک علم و فناوری یزد

    زندگی با طعم فناوری ایرانی

      نظرات