رسانه ها باید به کمک توسعه زیستبوم تولید محتوی بیایند
دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تور علمی و بازدید از مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون مدیا گفت: باید شناخت رسانه ملی و دیگر رسانهها از حوزه علم و فناوری درست شکل بگیرد تا این ظرفیت مهم تولید محتوا به کمک توسعه این زیستبوم در کشور بیایند. کرمی همچنین گفت: همین مجموعه رایمون که به عنوان یک مرکز نوآوری و شتابدهی در حوزه تصویرسازی فعالیت میکند هم در یک سوله متروک شده و قدیمی یک کارخانه روغن کشی ایجاد وبه قلب یکی استودیوهای مجهز کشور تبدیل شده است. کرمی همچنین بیان کرد: تولید محتوا یکی از حوزههایی است که ظرفیت بالایی برای کمک به توسعه فرهنگ علم و فناوری کشور ونیز اشتغالزایی دارد. دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نیاز تولید ماسک در کشور، گفت: ما پیش از شیوع بیماری کرونا دانش و دستگاههای تولید ماسک را در کشور به صورت محدود داشتیم؛ اما با شروع این بیماری در کشور صددرصد این دانش و ظرفیت در کشور فعال شد و در اختیار جامعه قرار گرفت. مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین تاکید کرد: قهرمانسازی موثر، دوام یافتن و افزایش اشتغالزایی در زیستبوم فناوری و نوآوری را به حضور مفید رسانهها در این حوزه منوط کرد و گفت: هر حرکت نو اورانه و خلاقانهای در کشور در ابتدا با مخالفتهایی روبرو میشود. بر اهمیت بهرهگیری از رسانه و فضای مجازی در توسعه علم و فناوری تاکید کرد و گفت: باید از این ابزار مهم و موثر برای معرفی تلاشهای علمی ومعرفی دستاوردها در جهت امید افزایی و پیشرفت به جامعه بهره ببریم. مدیر عامل مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون نیز در این تور بازدید گفت: ما در رایمون با استفاده از تکنولوژیهای روز قابلیت تولید فیلمها و تیزرهای مشابه خارجی را داریم که به دلیل عدم آگاهی و یا ضعف دانش استفاده تاکنون کمتر در سینما و تلوزیون استفاده شده است. وی با اشاره به این موضوع که برای رشد و ارتقا در حوزه تولیدات موفق قابل رقابت با عرصه جهانی نیازمند فاصله گرفتن با حمایتهای دولتی و تجاری سازی تولیدات هستیم، گفت: استفاده از تجهیزات به روز و قیمت پایین خدمات در ایران، ایران را کشوری مستعد برای تبدیل شدن به قطب تولید انیمیشن و جلوههای ویژه در خاورمیانه کرده است. مدیر عامل مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون با اشاره به این موضوع که باید به محتوا به عنوان یک محصول و کالای ارزشمند نگاه کرد. سید مهدی جوادی خاطر نشان ساخت: مرکز شتابدهی و نوآوری رایمون به عنوان مرکز cji کشور در نظر گرفته شده است تا با درکنار هم قرار دادن نیازهای تولید به تهییه کنندگان و تولیدکنندهها برای تولید محصول فن آورانه کمک کند، مجموعه رایمون دارای مجهزترین استدیو موشن کپچر ایران، استاپ موشن، صدا، تصویر، ۳۶۰ درجه کروماکی و بلک باکس، سالن تصیح رنگ، سینمای خانوادگی و … است و برای در ارائه خدمات استدیوئی به برنامههای ناظر به عرضه در بازار عمومی توجه داریم. مدیر عامل مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون با اشاره به نگاه فرامرزی این مرکز از دریافت سفارش تولید از کشورهای اطراف، اسپانیا و هند خبرداد و گفت: یکی از افتخارات رایمون دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر برای جلوههای ویژه توسط یکی از استارتاپ هایی بود که دو سال قبل از یکی از شهرستانها به رایمون وارد شده بود، است. در پایان دکتر پرویز کرمی به فعالان عرصه تولید فیلم برنامههای تلوزیونی و تهیه کنندههای صدا و سیما گفت: یکی از پروژههای موفق معاونت علمی که با حمایت این معاونت و ستاد اجرائی فرمان امام تاسیس شد مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون به عنوان یکی از بزرگترین مراکز CJI کشور بود و از تهیه کننده خواست تا از این قابلیتهای رایمون استفاده کنند.
متن کامل خبر در سایت شنبه پرس
نظرات