ارتقای دانش وفناوری‌های علمی با شناسایی استعدادها ممکن می‌شود

ارتقای دانش وفناوری‌های علمی با شناسایی استعدادها ممکن می‌شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید کمال خرازی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور توسعه علوم شناختی در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی دانش آموزی در دبیرستان حلی تهران، شناسایی استعدادهای درخشان را گامی ارزشمند برای ترویج و ارتقای دانش و فناوری ها درکشور دانست.

خرازی برگزاری مسابقات علمی و جهت دهی به آینده تحصیلی دانش آموزان را تلاشی در راستای گسترش علم و دانش بویژه درحوزه علوم شناختی برشمردو بیان کرد: به همت جوانان و نخبگان، فعالیت های گسترده ای درحوزه های علمی در حال انجام است و حمایت از نیروهای مستعد و نخبه، نشانه سرمایه گذاری درپرورش و تربیت نیروهای مجرب و کارآمد برای آینده کشور است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در امور توسعه علوم شناختی در بخشی دیگر از سخنانش، تشکیل مجموعه ای مرکب از دانش آموزان، آموزگاران، مدیران و اساتید توانا و با انگیزه در قالب "سمپاد" برای شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان و تربیت نیروهای ورزیده برای آینده کشور را از اقدامات مثبت در وزارت آموزش و پرورش دانست.

وی همچنین ابراز کرد: ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تلاش ها و حمایت های خود، گام های مثبتی در امر ترویج و ارتقای علوم و فناوری های شناختی درسطح کشور برداشته و با تامین تجهیزات مورد نیاز برای انجام طرح های پژوهشی در فضاهای آموزشی و برگزاری مسابقات دانش آموزی و دانشجویی امیدوار است به شکوفایی هرچه بیشتراستعداد ها کمک کند.

بر اساس این گزارش، مسابقات علوم اعصاب شناختی به منظورآشنایی بیشتر دانش آموزان مقاطع دبیرستانی با علوم شناختی و ترویج و ارتقای این دانش در سطح فضاهای آموزشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش هرساله درسطح کشور برگزارمی‏ شود.

هدف از برگزاری مسابقات دانش آموزی در زمینه علوم شناختی،آشنایی دانش آموزان با این حوزه علمی و فناوری و اتصال فعالیت های تحقیقاتی آنها در دوره دبیرستان بافعالیت های تحقیقاتی آینده آنها در دانشگاه و نیز تقویت فرهنگ و روحیه کار جمعی و همکاری در دانش آموزان و نیروهای آینده کشوراست.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات