ایتاپ کاهش تصادفات جاده ای در حال برگزاری است

رییس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان از برگزاری ایتاپ کاهش تصادفات جاده ای در بازه زمانی ۱۰ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه خبر داد.

دکتر قدرت اله شاکری نژاد اظهار کرد: بعد از برگزاری دو رویداد استارتاپی موفق در حوزه فشارخون و دیابت که مورد استقبال تیم های استارتاپی و متخصصین مربوط قرار گرفت و به دنبال آن ایده های جدیدی مطرح شد که برخی از آن ایده ها امروز در مراکز رشد سلامت به عنوان واحدهای فناور در حال تکمیل چرخه فناوری خودشان هستند.

رییس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه تصادفات جاده ای اولین رتبه مرگ و میر را در کشور ما دارد و تلاش های زیادی برای کاهش تلفات و آسیب های جاده ای هر سال از سوی مسئولین ذی ربط انجام می شود، ولی باز با آمار ۲۲۰۰۰ کشته در سال که رقم قابل توجهی می باشد را در حوزه تصادفات جاده ای ملاحظه می کنیم. لذا در شورای فناوری مرکز رشد و بنا به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بحث کاهش تصادفات جاده ای به صورت برگزاری یک رویداد مطرح شد که با هماهنگی پارک علم و فناوری استان خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان برگزاری یک ایتاپ با محوریت کاهش تصادفات جاده ای تصویب و مقرر شد از ۱۰ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه برگزار شود.

وی تصریح کرد، در این ایتاپ که یک رویداد از ایده تا پدیده است و به صورت ملی برگزار می شود، کلیه ایده های بدیع ایده پردازان در حوزه کاهش تصادفات جاده ای شامل موضوعات وسائط نقلیه، جاده ها، علائم رانندگی، رفتار رانندگی، اورژانس جاده ای و غیره را در برمی گیرد.

شاکری نژاد ادامه داد: در این رویداد ایده های برتر که به صورت داوری انتخاب خواهند شد طی یک مراسم اختتامیه رویداد انتخاب و به ۱۰ ایده برتر به صورت نقدی جوایزی اهدا خواهد شد و این ایده ها با ثبت مالکیت در اختیار سازمان های ذی ربط و مراکز رشد و پارک علم و فناوری قرار خواهد گرفت.

وی افزود، با توجه به عام بودن موضوع ایتاپ انتظار می رود که همه اقشار جامعه با هر سطح تحصیلات و تجربه شغلی بتوانند در این ایتاپ حضور داشته باشند.

رییس مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: تجربه برگزاری ایتاپ های گذشته نشان می دهد که برگزاری این نوع ایتاپ ها محرک خوبی برای جامعه و مسئولین ذی صلاح، فناوران بخصوص نسل جوان برای تفکر بیشتر در این موضوع می باشد.

وی تصریح کرد: این ایتاپ با حمایت های معنوی و مالی پارک علم وفناوری استان خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مرکز رشد فناوری های نوین سلامت سازمان جهاددانشگاهی خوزستان در حال برگزاری است.

شاکری نژاد افزود: علاقه مندان به شرکت در این رویداد می توانند به سایت www.itapf.ir مراجعه نمایند. همچنین برای راحتی حال این افراد لینک صفحه ثبت ایده نیز در سایت مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان قرار داده شده است.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحد خوزستان

منبع خبر

مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحد خوزستان

مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی واحد خوزستان یک مرکز رشد در شهر اهواز می باشد

    نظرات