انتقال برق به تجهیزات  ایران ساخت  مجهزشد

انتقال برق به تجهیزات ایران ساخت مجهزشد


به گزارش مرکز ارتباطات معاونت علمی و فناوری  ریاست جمهوری به نقل از پایگاه "ایران ساخت"تجهیزاتی که در بخش های مختلف صنعت برق بویژه در تولید و انتقال برق مورد استفاده قرار می گیرند، از انواع تجهیزات گران قیمت و حساس به شمار می روند. این تجهیزات بدلیل گرانی و حساسیت با استفاده از انواع رله ها مورد حفاظت، کنترل و اتوماسیون قرار می گیرند. این رله ها از جمله تجهیزاتی هستند که در زنجیره پیوسته ساخت داخل تجهیزات برق ، بدلیل فناوری بالا ، تنوع قابل توجه و اهمیتی که در حفاظت از سیستم های تولید و انتقال برق دارند، بطور معمول از خارج کشور خریداری و مورد مصرف قرار می گیرند.

حالا یک شرکت دانش بنیان با تکیه بر دانش متخصصان بومی توانسته رله جدید "ایران ساخت" شده ویژه بخش توزیع با پشتیبانی توان داخلی تولید کند.

محمد کاظم یزدان پناه مدیر عامل شرکت دانش بنیان"همیان فن" ، می گوید:این شرکت موفق به ساخت رله‌های پرایمری و ثانویه، انواع رله‌های کمکی، تست بلاک و پلاگ، آلارم، سمافور شده است.

اخذ تاییدیه از توانیر جهت نصب رله و سایر تولیدات همیان¬فن در پست¬های فوق توزیع یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌هایی بود که شرکت در سال ۱۳۹۲به دست آورده است. این تاییدیه، محصولات همیان¬فن را در کنار برند¬های معتبر و با سابقه همانند زیمنس و آشنایدر قرار داده و تولیدات شرکت در پست¬های فوق توزیع (اولین بار در پست ۲۰/۱۳۲ ناظریه مشهد در سال ۹۳) نصب شده است.

این شرکت دانش بنیان  با بهره گیری از توان متخصصان داخلی توانسته رله ای مناسب وجدید ویژه بخش توزیع با پشتیبانی توان داخلی با محفظه ۸،" مجموعه کلید و "تابلو تغذیه، حفاظت و مخابرات برای ریکلوزر هوایی ۲۰ کیلو ولت” با همکاری شرکت پارس سویچ تولید کند.

انجام تایپ تست و تجاری‌سازی رله دیفرانسیل،  تایپ تست و تجاری سازی رله دایرکشنال،  تحقیقات برای دستیابی به دانش و فناوری استانداردIEC۶۱۸۵۰به منظور استفاده در انواع رله‌های"ایران ساخت" نیز  از دیگر محصولات این شرکت است که قرار است به زودی به تولید انبوه برسد.

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات