طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه دانش آموزان استان بوشهر حمایت می‌شود

طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه دانش آموزان استان بوشهر حمایت می‌شود



به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس، دکتر حبیب رستمی در نشست امضای تفاهم نامه راه اندازی مرکز نوآوری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه مراکز فناورانه در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دست اجرا داریم.

وی با تقدیر از همکاری و مشارکت آموزش و پرورش اضافه کرد: رسالت پارک علم و فناوری، حمایت از نوآوران و فناوران است و برنامه‌های مهم و کاربردی در این زمینه داریم.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر با ابراز امیدواری برای پیشرفت دانش آموزان با ایجاد این مرکز، ادامه داد: تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و پارک علم و فناوری خلیج فارس در همین راستا امضا و تبادل شد.

رستمی با اشاره به آمادگی کامل پارک علم و فناوری خلیج فارس آمادگی کامل برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در استان افزود: صاحبان ایده دانش آموزی و دانشجویان می‌توانند در مراکز رشد استان بوشهر و مراکز نوآوری مستقر شوند و از حمایت‌های این مراکز استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: مرکز نوآوری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در راستای تحقق اهداف فناورانه و نوآورانه با همکاری پارک علم و فناوری خلیج فارس ایجاد شده است.

علیمراد کرمی افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور کار داریم، هدایت هنرستان‌ها به سمت کارهای علمی و خلاقانه است و در این راستا باید با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در این فرایند مهم، وضعیت فعلی را تغییر داده و با خلاقیت و نوآوری باعث تحول در آموزش و پرورش شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اهمیت آموزش‌های کارآفرین اظهار کرد: آموزش مطلوب باید با خلاقیت و نوآوری تلفیق شده باشد تا موجب کارآفرینی شود و فناوری نو را در اختیار جامعه قرار دهد.

کرمی ادامه داد: تاکنون بیشتر آموزش‌های رسمی در مدارس وابسته به محفوظات بوده است و باید تلاش کنیم تا زمینه آموزش‌های خلاقانه که منجر به تولید محصول و اختراع در بین دانش آموزان شود را فراهم کنیم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات