نشست مشترک روسا پارک با رئیس امور اوقاف نور

نشست مشترک روسا پارک با رئیس امور اوقاف نور

نشست مشترک روسا پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس و رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی با رئیس امور اوقاف و خیریه شهرستان نور در دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی برگزار شد.

این نشست به‌منظور بحث و تبادل‌نظر پیرامون استفاده از ظرفیت خیرین و واقفان در توسعه علمی و فناوری کشور و همچنین نحوه حمایت خیرین از تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه، با حضور  دکتر عبدالله عابدیان رئیس دانشکده، دکتر مسعود ابراهیمی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه، دکتر  مهدی سجودی مشاور رئیس پارک در امور شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز نوآوری، دکتر نعمت‌اله محمودی مشاور رئیس پارک در امور توسعه پردیس نور و حجت‌الاسلام‌والمسلمین توپا حیدری رئیس سازمان امور اوقاف و امور خیریه شهرستان نور و همراهان برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای دکتر عابدیان ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان، به معرفی پتانسیل‌های علمی دانشکده پرداخت.

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های خیرین منطقه در توسعه فناوری دانشکده و حمایت از ایده‌های دانشجویی در زمینه تولید، اشتغال و همکاری در احداث آزمایشگاه مرکزی دانشکده که می‌تواند یک برند و کمک بزرگی برای منطقه غرب استان باشد، شدند.

در ادامه نعمت‌اله محمودی در ارتباط با جایگاه اقتصاد دانش‏بنیان در پیشرفت کشور و نقش وقف در توسعه علم و فناوری صحبت کردند. سپس توپا حیدری در ارتباط با ظرفیت عظیم وقف و نقش‏آفرینی آن به‌عنوان حامی توسعه فرهنگی، علمی و اقتصادی کشور بیاناتی مطرح کردند.

ایشان گفتند علاوه بر وقوفات مذهبی کارهای بسیار بزرگی در جهت کمک به امور بهداشتی، پزشکی و هنری در سال‌های اخیر توسط خیرین انجام‌شده است.

در ادامه جلسه، مسعود ابراهیمی و مهدی سجودی به معرفی پارک علم و فناوری مدرس و همچنین پتانسیل شرکت‌های مستقر در آن پرداختند.

ایشان اشاره داشتند دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی نور ظرفیت‌های بسیار مناسبی دارد و دانشگاه برای کمک به استقرار و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از هیچ کمکی دریغ ندارد و برنامه‌های خوبی را دنبال می‌کند. ایشان همچنین یکی از برنامه‌های خوب اداره اوقاف را در سال‌های اخیر وقف فناورانه و کمک به این امور دانستند و خواستار کمک مسئولین در این امر شدند.

در انتهای جلسه نیز طرفین خواستار برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای تعامل بیشتر و پیگیری مصوبات جلسه ازجمله انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، ایجاد دفتر مشاوره واقفین در جهت آشنایی واقفان با فعالیت‏های علم و فناوری و همچنین برگزاری همایش خیرین علم و فناوری در دانشکده شدند.

ساعت ۲:۳۰- ۹۹/۰۸/۱۱

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

    پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

    پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

      نظرات