معاون بازاریابی گلدیران: با جیپلاس اعتماد به نفس رقابت در بازارهای جهانی را داریم
از سوی دیگر، اگرچه نام جیپلاس را امروز میتوان روی محصولات متفاوتی دید اما معاون بازاریابی گلدیران میگوید که این برند اکنون در حال برنامهریزی برای ارائه محصولات جذاب و هیجان انگیزی بیشتری است. با لاهیجانیان درباره استراتژیهای جیپلاس، محصولات جدید این برند، فعالیت بینالمللی و البته برند ملی و تولید در ایران گفتگو میکنم که در ادامه میخوانید. ما با این نگرش، جیپلاس را تنها به لوازم خانگی محدود نکردیم و محصولات جیپلاس را لوازم الکترونیکی میدانیم که در حوزه صنعت لوازم خانگی، تجاری و دیجیتال فعال است و البته در برنامههای آتی این حضور را وسیعتر نیز برآورد کردهایم. اما بازار دیجیتال بازاری است که برندهای ایرانی با وجود بازیگران بینالمللی کمتر در آن حرکت کردهاند و ما از آنجایی که مدعی هستیم جیپلاس برند لوازم الکترونیکی است، باید حتما در حوزه محصولات دیجیتال مثل موبایل و آیتی نیز حرفهای مهمی برای گفتن داشته باشیم. در حال حاضر، برند جیپلاس شامل ۱۶ گروه محصولی است که از انواع لوازم خانگی، صوتی تصویری، تهویه مطبوع، دیجیتال و محصولات B۲B یا تجاری را در بر میگیرند. جیپلاس با لوازم خانگی هوشمند تا محصولات دیجیتال در مسیر رشد یک برند در سطح جهانی در حرکت است در واقع جیپلاس با طیف وسیع محصولات از لوازم خانگی هوشمند تا محصولات دیجیتال در مسیر رشد یک برند در سطح جهانی در حرکت است. اما اگه بخواهیم بهطور کلی در مورد ارزیابی جیپلاس در رتبهبندی جهانی برای آمادگی به بازارهای خارجی صحبت کنیم، ما در ماموریت جیپلاس بارها و بارها به اقتصادی بودن در کنار داشتن تکنولوژیهای روز جهان اشاره کردهایم. ولی ما برای جیپلاس در حال حاضر به دنبال برتری تکنولوژی نیستیم بلکه به دنبال ارائه تکنولوژیهای روز با قیمت مناسب هستیم. محصولات جیپلاس با کیفیتی مطلوب، قیمتی مناسب و تکنولوژی کارآمد قابل استفاده در تمام کشورها است و ما خودمان را یک برند ملی در سطح جهانی میبینیم. آخرین تعاریفی که از نظر فشن و مد روز و سلایق مردم وجود دارد برای طراحی تا تولید تکتک محصولات برایمان مهم است؛ چه در طراحی در ماشین لباسشویی با ظاهری خلوت و جذاب، تا مینیمال بودن درب یخچالها که نگاه مدرن و جوانی به محصولات اضافه میکند. البته به وضوح این نگاه مدرن و امروزی در استراتژیهای بازاریابی، کیفیت تبلیغات برند جی پلاس متناسب با مخاطب و بازار هدف آن و تفاوت آن با استراتژی سایر برندها محسوس است. نکته حائز اهمیت در موضوع سهم بازار این است که بدلیل عدم حضور شرکتهای بینالمللی، ادعای سهم بازار دقیق از سمت هیچ برندی در حال حاضر نمیتواند از قطعیت و صحت لازم برخوردار باشد. نکته قابل تامل، برتر بودن فروش سال ۲۰۲۰ برند جیپلاس در فروشگاههای هایپر استار است که با توجه به حضور اکثر برندها در کنار هم و فضای رقابتی سالم میتواند به عنوان بخشی از بازار لوازم الکترونیک نمایانگر استقبال ویژه مردم از برند جیپلاس نسبت به سایر برندها باشد. درباره محصولات جیپلاس این سوال مطرح است که چند درصد از طراحی و ساخت داخل ایران انجام میشود؟ لازم است اشاره کنم که ما یک واحد تحقیق و توسعه منحصربفرد را تجهیز کردهایم که چه در زمینه امکانات فنی و چه از نظر زیباییشناسی محصولات در حال فعالیت هستند تا بتوانیم محصولات منحصربهفرد و خاصتری را به بازار ارائه کنیم. البته بطور همزمان با شرکتهای طراحی محصول (Design House) معتبر در دنیا نیز همکاری داریم تا محصولاتی با تفکر جیپلاس چه در زمینه امکانات فنی و چه از نظر زیبایی شناسی برای ما طراحی کنند. تجربه موفقیت برندهای خارجی مانند اپل با طراحی بسیار مینیمال و ساده بیانگر این واقعیت است که فارغ از ملیت طراح، اگر طرح با اصول زیبایی شناسی جهانی همسو باشد مورد استقبال ایرانیهای سخت پسند هم قرار خواهد گرفت. جیپلاس در عین حال که همواره سعی دارد با اصول زیبایی شناسی جهانی همسو باشد نیازهای ایرانیان را نیز تامین میکند. برند ملی برندی است که ایرانی باشد. نه تنها جیپلاس بلکه سایر برندهای مطرح جهانی نیز از همین تامینکنندگان، قطعات مورد نیازشان را تامین میکنند. همانطور که در تمام ارکان برند الجی در ایران قرار داشته است و ما حتی در سالهای گذشته به علت اعمال تحریمها از هرگونه خدمتگذاری به مشتریان کم نگذاشتیم و طبق تعهدات خود در تمام روزهای هفته، ماه و سال پاسخگو بودهایم. با همین رویکرد خدمات پس از فروش برای جیپلاس نیز با قدرت در حال ارائه به مشتریان است. در حال حاضر ما علاوه بر ارائه خدمات پس از فروش محصولات ال جی تحت گارانتی گلدیران، پاسخگوی مشتریان محصولات جیپلاس نیز هستیم. برند جیپلاس به پشتوانه برند گلدیران و خدمات پس از فروش آن وارد این بازار شده و در حال پیمایش مسیر موفقیت، با پشتوانه اعتماد و رضایت مشتریان است.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات