استقرار ۱۴۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر

استقرار ۱۴۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر



به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خلیج فارس، دکتر حبیبی سرپرست پارک علم و فناوری خلیج فارس اظهار داشت: اقدامات اولیه راه‌اندازی پارک علم و فناوری خلیج فارس از سال ۱۳۸۴ از طرف استانداری بوشهر آغاز و مجوز مربوطه در سال ۱۳۸۷ به عنوان یک پارک فناوری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد.

دکتر حبیبی افزود: پارک علم و فناوری خلیج فارس با تکیه بر ظرفیت ها و قابلیت های استان و با توسعه مراکز رشد و نوآوری، پشتیبانی و حمایت از طرح های نوآورانه و ایده های نوین در جهت توسعه علمی و فناوری، تجاری‌سازی دانش و توسعه اقتصادی و اکوسیستم نوآوری استان می کوشد.

سرپرست پارک علم و فناوری خلیج فارس اضافه کرد: در سالهای اخیر با حمایت هایی که از سوی دولت از مجموعه پارک علم و فناوری صورت گرفته است شاهد رشد و توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان در استان هستیم.

دکترحسن حبیبی یادآور شد: اکنون ۱۴۰ واحد فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری خلیج فارس و مراکز رشد تابعه مستقر هستند که ۲۹ شرکت آن دانش بنیان و ۱۰ شرکت نیز شرکت خلاق می باشد.

دکتر حبیبی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸، یک هزار و ۱۷۰ شغل دانشی و مولد در واحدهای فناور و دانش بنیان استان ایجاد شده است افزود: میزان حمایت مالی از واحد های مستقر تا پایان سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد ریال است و همچنین میزان فروش ۳۸۴ میلیارد ریال و گردش مالی واحد های فناور ، ۶۳۴ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: طی ۷ سال اخیر ، ۱۴۵ اختراع به ثبت رسیده و ۱۵۰ ایده به محصول تبدیل شده است.

سرپرست پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: پارک علم و فناوری خلیج فارس درحوزه استقرار و زیرساخت، خدمات آموزشی و مشاوره ای، تجاری سازی، بازرایابی و بازارسازی، خدمات نمایشگاهی و تبلیغات، حوزه مالکیت فکری و امور بین الملل و حمایت های مالی و انواع معافیت ها به شرکت ها و واحد ها مستقر خدمات ارائه می دهد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات