رییس پارک علم و فناوری استان کردستان؛ تعامل و همگرایی پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی منشاء خدمات ارزنده‌ای به جامعه خواهد بود.

رییس پارک علم و فناوری استان کردستان؛ تعامل و همگرایی پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی منشاء خدمات ارزنده‌ای به جامعه خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بر این اساس باید راهکارهایی را برای مردمی کردن اقتصاد یافت تا از این رهگذر بتوان اعتماد و سرمایه اجتماعی را جلب کرد، چرا که یکی از دلایل توسعه اقتصادی کشورهای توسعه یافته توجه ویژه به نقش مردم در بهبود و رونق اقتصاد است و تعامل و همگرایی نهادهای علمی و پژوهشی مانند پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی منشاء خدمات ارزنده‌ای به جامعه خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان اظهار داشت: یکی از راهکارهای مردمی‌سازی اقتصاد، به ویژه اقتصاد دانش‌بنیان و دانایی‌محور، برجسته نمودن نقش پژوهش و فناوری در زندگی روزمره مردم به ویژه در حوزه ایجاد اشتغال پایدار است و خوشبختانه جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های انسانی و علمی خود توانسته است این مهم را در بسیاری از جنبه‌ها انجام دهد.

وی با تاکید بر حمایت از نخبگان و نوآوران و ایجاد زیرساخت‌های توسعه فناوری برای اشتغال پایدار در داخل کشور و به تبع آن کاهش آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از فرار مغزها، گفت: زمانی میتوانیم شاهد توسعه در استان کردستان باشیم که همه در کنار یکدیگر تلاش و از ظرفیت ها به طور احسن استفاده بکنیم.

دکتر سعیدی در ادامه اظهار داشت: با توجه به کمبود زیرساخت‌های صنعتی در استان کردستان، باید به سمت اقتصاد خلاق که مبتنی بر فرهنگ، هنر و علوم انسانی و همگرایی این علوم با فضای دیجیتال و علوم پایه است، حرکت کنیم. سعیدی خاطر نشان کرد که در اقتصاد خلاق، رشته‌های فنی و مهندسی ابزار فرهنگ و هنر هستند و با استفاده از این ابزار می‌توان تولید محتوا کرده و از این راه فرهنگ و هنر خود را به تمام جهان معرفی و عرضه کرد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان همچنین افزود: کشورهای توسعه‌یافته با سرمایه‌گذاری بر فرهنگ و هنر، سیاست‌های اصلی خود را پیش می‌برند و ما نیز با تولید محتوای فرهنگی و هنری نه تنها می‌توانیم باعث ایجاد ثروت شویم بلکه می‌توانیم فرهنگ و هنر بومی ناب خود را در سطح ملی و بین‌المللی عرضه کنیم. وی با تاکید بر نیروهای اجتماعی و نهاده‌های مردمی بیان کرد: ما باید با کمک دولت و سازمان‌های اجرایی بتوانیم از ظرفیت نیروی اجتماعی استفاده کرده، با تشکیل نهاده‌های مردمی بتوانیم ایده‌های محلی را به پدیده‌های بین‌المللی تبدیل کنیم و پارک علم و فناوری می‌تواند به عنوان هسته اصلی این تعاملات انجام وظیفه کند.

دکتر سعیدی با اشاره به وقوع انقلاب صنعتی چهارم در جهان اشاره و افزود: امروزه، جامعه جهانی در حال تجربه نخستین سالهای انقلاب صنعتی چهارم می باشد و شناخت تهدیدات جدید و حتمی و از سوی دیگر فرصتها و مزایای آن امری ضروری است. وی در ادامه افزود: انقلاب صنعتی چهارم به لحاظ سرعت، گستردگی، عمق و تاثیرات سیستمی با تمامی رخدادهای تاریخ بشر تفاوت بنیادی دارد، بنابراین نیاز است که هرگونه اجماع و کنشی در این خصوص با در نظر گرفتن این ویژگیها صورت گیرد تا دچار غافلگیری نشویم، بنابراین هم‌افزایی و تعامل همه اجزای جامعه به ویژه نهادهای علمی می‌تواند ما را آماده مواجه با این رویداد کند. رییس پارک علم و فناوری کردستان با بیان اینکه  رویه جهاددانشگاهی در استان کردستان کاملا علمی است، گفت: همه ارگانها در استان کردستان نیازمند همکاری هستند و بر همین اساس اگر خواهان رشد و توسعه هستیم باید از جزیره‌ای عملکردن پرهیز بکنیم.

دکتر سعیدی در پایان یادآور شد: پارک علم و فناوری استان کردستان همیشه در کنار جهاددانشگاهی استان خواهد ایستاد و از کمک های که در توان دارد در اختیار این نهاد علمی انقلابی که رسالت خدمات رسانی را به جامعه دارد قرار خواهد داد.

در ادامه این نشست اکبر اسدی رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان ضمن تشریح حوزه های مختلف این واحد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان ظرفیت های مناسبی برای توسعه در کردستان را  داردکه باید از آنها استفاده شود.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان در پایان یادآور شد: پارک علم و فناوری استان کردستان نیز یکی از مراکز علمی و پژوهشی قدرتمند است که جهاددانشگاهی می تواند در کنار آن به اهداف بزرگ که سود چشمگیری برای جامعه دارد برسد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات