بازدید جناب آقای آذری جهرمی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

بازدید جناب آقای آذری جهرمی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

روز دوشنبه، هشتم دی ماه و در ادامه دومین روز سفر مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان سیستان و بلوچستان، پارک علم و فناوری مقصد دیگر بازدیدهای وزیر ارتباطات بود. آقای آذری جهرمی در این بازدید که بعدازظهر امروز انجام شد، با حضور در پارک علم و فناوری از بخش‌های مختلف این پارک ازجمله مجموعه کارگاه‌های فن‌آورانه و استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های اینترنت اشیا، انیمیشن، پلتفرم‌های عرضه صنایع‌دستی و تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی بازدید و با جوانان فعال در این حوزه‌ها گفت‌وگو کرد.

وزیر ارتباطات بعد از این بازدید با اشاره به اقداماتی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای حمایت از خلاقیت و نوآوری در دانشگاه‌ها انجام‌شده، گفت: ثمره این حمایت‌ها هم‌اکنون در این پارک بیشتر ازآنچه که بسیاری درباره سیستان و بلوچستان  تصور می‌کنند مشاهده می‌شود و خلاقیت‌های بی‌نظیری شکل‌گرفته است و محصولات فاخری در حال ارائه به بازار است.

وی افزود: در حوزه اینترنت اشیا و انیمیشن کارهای خوبی تولیدشده که هم می‌تواند نیاز محلی و هم نیاز بین‌المللی را تامین کند. آقای آذری جهرمی، حوزه امنیت فناوری اطلاعات را یکی دیگر از حوزه‌هایی عنوان کرد که کارهای خوبی در این حوزه در پارک علم و فناوری در حال انجام است.

ایشان با اشاره به حمایت‌های دولت و وزارت ارتباطات از فعالیت‌های خلاق و نوآور، افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده مقرر شد صندوق نوآفرین نیز در این پارک مستقر شود تا منابع مالی گروه‌های خلاق و نوآور از طریق این صندوق تامین شود و به رشد صنایع خلاق و اقتصاد دیجیتال در استان سیستان و بلوچستان کمک شود.

آذری جهرمی به حضور چند روزه خود برای تکمیل پوشش اینترنت در این استان اشاره کرد و گفت: با این اقدام فرصت خوبی برای رشد شرکت‌های خلاق و نوآور ایجاد می‌شود چراکه بخش بزرگی از محصولاتی که در این استان تولید می‌شود و همچنین هنرهای دستی روستاییان می‌تواند به سایر استان‌ها و کشورها صادر شود. وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری و حمایت از محصول نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان یک پارک علم و فناوری در شهر زاهدان می باشد

      نظرات