انتخاب مجتمع آزمایشگاهی پارک علم و فناوری خراسان به عنوان آزمایشگاه نمونه استاندارد

انتخاب مجتمع آزمایشگاهی پارک علم و فناوری خراسان به عنوان آزمایشگاه نمونه استاندارد


به مناسبت روز جهانی استاندارد، مجتمع آزمایشگاه پارک علم و فناوری خراسان به عنوان آزمایشگاه نمونه استاندارد کشوری معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان؛ مجتمع آزمایشگاه پارک علم و فناوری خراسان به عنوان بزرگترین آزمایشگاه همکار در شرق کشور مفتخر به کسب عنوان آزمایشگاه نمونه استاندارد شد.

از سال ۱۹۷۰، چهاردهم اکتبر برابر با ۲۲ مهر به نام روز جهانی استاندارد تعیین و نام گذاری شد. روز جهانی استاندارد در سال ۲۰۱۹ با شعار «استانداردهای ویدیویی-خالق صحنه جهانی» برگزار می شود. رتبه ایران در سازمان جهانی استاندارد از میان ۱۶۳ کشور به جایگاه ۲۲ ارتقا یافت.

فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد ایران در پنج حوزه استانداردسازی، ارزیابی انطباق، اندازه‌ شناسی، تایید صلاحیت و فعالیت­ های پژوهشی استاندارد تعریف می­ شود.  سازمان ملی استاندارد در حال حاضر با عضویت در سازمان­ های بین‌المللی  ISO ،OIML ،CODEX ،IEC و BIPM و سازمان­­ های منطقه ­­ای RISCAM و SMIIC در فعالیت­ های تدوین استاندارد این سازمان­ ها مشارکت می­ نماید.

هر ساله در روز جهانی استاندارد، واحدهای نمونه استاندارد در حوزه های تولید، خدمات و آزمایشگاه معرفی می گردند. امسال ۱۴ واحد تولیدی، ۲ واحد خدماتی و ۳ آزمایشگاه به عنوان واحدهای نمونه استاندارد معرفی شدند. ازین رو در تاریخ ۱۷ مهر ماه سال ۹۸ به مناسبت روز جهانی استاندارد و در محل سالن همایش های خواجه نصیر طوسی دانشگاه فردوسی همایشی باحضور مقامات کشوری و استانی برگزار و واحدهای نمونه معرفی شدند.

مجتمع آزمایشگاه پارک علم و فناوری خراسان نیز به عنوان بزرگترین آزمایشگاه همکار در شرق کشور مفتخر به کسب عنوان آزمایشگاه نمونه استاندارد در این مراسم شد.

شایان ذکر است دو شرکت طلایه و صنایع پخت مشهد از شرکت­های پرسابقه پارک علم و فناوری خراسان نیز به عنوان واحدهای تولید نمونه در حوزه واحدهای تولیدی انتخاب شدند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات