مدیرعامل دیجی‌کالا مطرح کرد: شرکت‌های حوزه فناوری به تابلوی بورس اعتبار می‌دهند

مدیرعامل دیجی‌کالا مطرح کرد: شرکت‌های حوزه فناوری به تابلوی بورس اعتبار می‌دهند

«حمید محمدی» در این گفتگو با اشاره به اینکه دیجی‌کالا به زودی یک راند جدید سرمایه را جذب خواهد کرد، درباره ورود این فروشگاه و سایر شرکت‌های فناوری ایرانی به فرابورس گفت که این شرکت‌ها هستند که به تابلوی فرابورس اعتبار خواهند بخشید. او با اشاره به دو کمپین بزرگ فروشی که اخیرا دیجی کالا تجربه کرده می‌گوید که نزدیک به یک میلیون کالا از هزاران فروشنده برای این کمپین‌ها عرضه شده بود که ۱۶۰ هزار از این موارد توسط هوش مصنوعی در سیستم رد شده است. به کلامی ساده‌تر، اگر یک محصول جدیدا به پلتفرم دیجی‌کالا اضافه شده باشند، سابقه‌ای از قیمت نداشته باشند و صرفا یک فروشنده آن را بفروشد، ممکن است فروشنده بتواند از تخفیف‌ غیرواقعی استفاده کند اما در غیر این صورت هوش مصنوعی دیجی‌کالا سایر موارد را بررسی می‌کند و عملکرد دقیقی دارد. او در پاسخ به این سوال که آیا دیجی کالا خودش را ملزم به تنظیم قیمت در پلتفرمش می‌داند یا خیر می‌گوید: «دیجی‌کالا قطعا مسئولیت تنظیم بازار را ندارد و این حوزه رگولاتور خاص خودش را دارد. او در پاسخ به بحث انحصار طبیعی داشتن یا نداشتن دیجی‌کالا توضیح داد که ورود به این حوزه برخلاف صنایعی که در آن‌ها انحصار طبیعی شکل می‌گیرد بسیار ساده‌ است: «امروز هر کس می‌تواند در عرض نیم ساعت یک پیج در اینستاگرام راه‌اندازی و شروع به کار کند. این شرکت‌ها می‌توانند برای فروشندگان دیجی‌کالا هم جذابیت حضور در پلتفرم خودشان را ایجاد کنند اما در این میان راه‌حل دیجی‌کالا برای نگه داشتن فروشندگانش چیست؟ مدیرعامل دیجی‌کالا در پاسخ به این سوال سردبیر دیجیاتو گفت: مدیرعامل دیجی کالا در پاسخ به این سوال که دلیل شیب کند در سهم رشد خرده فروش آنلاین چیست و چرا این رقم در حدود ۲ درصد باقی مانده، با اشاره به این موضوع که ورود بازیگران تجارت الکترونیکی به حوزه لندتک می‌تواند به رشد بیشتر این مساله کمک کند، دلایل کندی شیب خرده فروشی آنلاین را اینچنین برمی‌شمرد: مدیرعامل دیجی‌کالا اعلام کرد یکی از استراتژی‌های اصلی این شرکت در سال جاری و آینده، حضور جدی‌تر در حوزه لندتک، چه برای مشتری و چه برای فروشنده است. محمدی در پاسخ به این سوال که برنامه دیجی‌کالا برای پلتفرم دیجی پی چیست اعلام کرد که این پلتفرم عملا بازوی فین‌تکی دیجی کالا است و در چند حوزه استراتژی برای ورود دارد: او اعلام کرد که دیجی‌کالا می‌تواند تسهیل کننده مسیر «نئوبانک» در ایران باشد: «هم به خاطر وجود اکوسیستم مشتریانش و هم اکوسیستم فروشندگان. اکنون مدیرعامل دیجی‌کالا در پاسخ به این سوال که دلیل این وقفه چیست و آیا نظریه وزیر ارتباطات مبنی بر «نیاز به وصل بودن برای بزرگ شدن» همان دلیل اصلی تاخیر در ورود است یا خیر، اعلام کرد که واقعا دلیل این موضوع را به طور شفاف نمی‌داند: محمدی در پاسخ به این سوال که آیا اساسا بازار دوم فرابورس در شان شرکت‌های بزرگ فناوری ایران است، گفت: مدیرعامل دیجی‌کالا به این سوال سردبیر دیجیاتو مبنی بر اینکه ارزش ریالی این شرکت امروز بر اساس برآوردهای خود دیجی‌کالا چقدر است پاسخ دقیقی نداد اما در همین رابطه توضیحاتی داد که در میان این توضیحات به راند دیگری از جذب سرمایه برای دیجی‌کالا هم اشاره کرد. مدیرعامل دیجی کالا در پاسخ به این سوال که آنها در چه استارتاپ‌های سرمایه‌گذاری می‌کنند و چه اهدافی پشت این کار دارند، تاکید دارد که دیجی‌کالا یک صندوق سرمایه‌گذاری نیست بلکه یک شرکت عملیاتی است با یک نقشه مشخص و دورنمایی از آینده کاری خود. مدیرعامل دیجی کالا در پاسخ به این سوال که اگر آمازون وارد کشور شود چه اتفاقی برای این پلتفرم رخ خواهد داد می‌گوید که قطعا رقابت کیفیت خدمات را بالا می‌برد. اما در این میان او اشاره می‌کند که تجربه‌ حضور بازیگران بین‌المللی قبلا هم در ایران وجود داشته است. او در پاسخ به این سوال که بزرگترین اشتباه دیجی کالا تا امروز چی بوده، گفت این برند تاکنون اشتباه‌های زیادی داشته چراکه کسب‌وکارهای نوپا، کارشان اشتباه کردن و به سرعت تغییر مسیر دادن است. با این حال او درباره بزرگ‌ترین اشتباهات دیجی‌کالا اعلام کرد که از نظر او این فروشگاه در حوزه محصولات «تندمصرف» (FMCG) کند عمل کرده.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

    منبع خبر

    دیجیاتو

    دیجیاتو

    جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

      نظرات