دکتر قاسمی پور نماینده مردم شریف مریوان و سروآباد پس از بازدید از پارک فناوری پردیس عنوان کرد؛ ایجاد پهنه نوآوری در کردستان راهکار نوآورانه اشتغال پایدار جوانان است

دکتر قاسمی پور نماینده مردم شریف مریوان و سروآباد پس از بازدید از پارک فناوری پردیس عنوان کرد؛ ایجاد پهنه نوآوری در کردستان راهکار نوآورانه اشتغال پایدار جوانان است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، وی با اشاره به اهمیت فناوری‌های نو، تصریح کرد: پیش‌نیازهای توسعه فناوری‌های نوین، تصویب قوانین جدید متناسب در این حوزه و تسهیل‌گری در ایجاد و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر نوآوری و فناوری‌های نوین است.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نمایندگان مردم در مجلس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم  و مسئولان دستگاه‌های مختلف به منظور رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای فناور، استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند و حمایت همه جانبه به ویژه در حوزه قانون‌گذاری رفع موانع کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان در دستور کار ماست.

نماینده مردم شریف مریوان و سروآباد با اشاره به بازدید از پارک فناوری پردیس و نمایشگاه دائمی محصولات پارک تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال‌های قبل تکیه اقتصاد کشور به درآمد حاصل از فروش نفت بود، اکنون حرکت به سوی اقتصاد مبتنی بر دانش در دستور کار است و نمایشگاه محصولات فناورانه پارک پردیس نشان از  ظرفیت‌های بالای کشورمان در حوزه دانش بنیان و صنایع خلاق و درآمدزایی این شرکت‌ها دارند که به نوبه خود می‌تواند کشور را تا حدود بسیاری از تکیه بر اقتصاد نفتی بی‌نیاز کند.

دکتر قاسمی‌پور ضمن تاکید بر این نکته که استان کردستان فاقد زیرساخت‌های صنعتی است، گفت: با توجه به کمبود زیرساخت‌های صنعتی حرکت به سوی اقتصاد خلاق و سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند موجب ارتقای جایگاه استان کردستان در اقتصاد مبتنی بر خلاقیت و نوآوری شود. وی در ادامه افزود: زیست بوم نوآوری و فناوری در استان کردستان بسیار جوان است و با سرمایه‌گذاری در این حوزه و بهره‌گیری از توان جوانان خلاق و صاحبان ایده در این استان می‌توانیم شاهد توسعه اقتصادی استان باشیم. گردشگری، گیاهان دارویی و صنایع دستی ظرفیت‌هایی است که خوشبختانه در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به نیروی انسانی فعال، خلاق و نوآور می‌توان از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را به عمل آورد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به جایگاه ارزشمند شهرستان مریوان در زیست‌بوم نوآوری استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چند شتاب‌دهنده خوب در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن در مریوان فعال است و این شهرستان در حوزه کشاورزی و صنایع خلاق هم می‌تواند فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کند چرا که زیرساخت‌های فرهنگی مناسبی دارد و با پیگیری‌های به عمل آمده و همکاری‌ سازنده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال راه‌اندازی مرکز نوآوری جدیدی در حوزه صنایع خلاق در این شهرستان هستیم.

وی همچنین با اشاره به تشکیل فراکسیون شرکت‌های دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  با توجه به اهمیت حوزه عملکرد شرکت‌های خلاق مجلس شورای اسلامی آماده است تا نام این شرکت‌ها را نیز در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد. این امر می‌تواند حمایت‌های مورد نیاز فعالان صنایع نرم و خلاق کشور را فراهم کند و به توسعه‌ منطقه‌ای اقتصاد در کشور کمک کند.

در پایان این گفتگو، دکتر قاسمی پور اظهار داشت: همچون گذشته کمیسیون آموزش مدافع و تسهیل‌گر فعالیت‌های فناورانه خواهد بود و بنده نیز به عنوان دبیر این کمیسیون تمامی تلاش خود را برای ایجاد پهنه نوآوری در استان کردستان که در راستای ارتقای فرهنگ نوآوری و فناوری و توسعه اکوسیستم کارآفرینی در منطقه است را به کار خواهم بست چرا که توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی از طریق حمایت از زیرساخت‌های فیزیکی و پهنه‌های نوآوری محقق شود که در نهایت منجر به اشتغال پایدار مبتنی بر خلاقیت، نوآوری و فناوری خواهد بود.

گفتنی است که در بازدید کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از پارک فناوری پردیس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مهدی صفاری نیا رئیس این پارک گزارشی از فعالیت‌ها و چشم‌انداز فناوری را ارائه کردند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات