بهترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه ‌های اجتماعی کدامند؟

بهترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه ‌های اجتماعی کدامند؟


فهرست

چرا باید به زمان پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی دقت کنیم؟

بهترین زمان برای پست گذاری در فیسبوک

بهترین زمان برای پست گذاری در توییتر

بهترین زمان برای پست گذاری در اینستاگرام

بهترین زمان برای پست گذاری در لینکدین

چگونه باید بهترین زمان برای گذاشتن پست در شبکه‌های اجتماعی را پیدا کنیم؟

آیا برای پیدا کردن زمان مناسب پست گذاری باید از یک شرکت کمک بگیریم؟

نتیجه گیری

مقدمه

آیا تا به حال به زمان پست گذاشتن خود در شبکه های اجتمای یا برندهای بزرگ دقت کردید؟ با کمی دقت می‌‌توان فهمید که آن‌ها در روزهای خاص و در ساعات مشخصی پست‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. این حساسیت زمانی به چه علت است؟ آیا واقعاً تفاوت خاصی در نتایج پست‌های روز سه شنبه با روز جمعه وجود دارد؟ چه تفاوتی؟ آیا زمان پست گذاری در اینستاگرام با زمان مناسب لینکدین متفاوت است؟ ما چگونه زمان مناسب برای گذاشتن پست را پیدا کنیم. من در این مقاله می‌خواهم به تمام این سوالات به طور کامل پاسخ دهم و تمام ترفندهای مربوط به زمان مناسب پست گذاری را برای شما روشن کنم.

زمان مناسب برای پست گذاری در همه شبکه‌های اجتماعی

چرا باید به زمان پست‌ گذاشتن در شبکه های اجتماعی دقت کنیم؟

اغلب زمانیکه درباره استراتژی‌های شبکه اجتماعی بحث می‌کنیم این سوال پیش می‌آید که آیا واقعاً چیزی به عنوان بهترین "زمان" برای پست گذاری وجود دارد؟ پاسخ آن است مشخص است، بله. در هر شبکه اجتماعی‌ای، با پست گذاری در تایم مناسب، احتمال اینکه پستتان توسط افراد بیشتری دیده شود را افزایش می‌دهید و توجه هر یک از آن‌ها را بیشتر جلب می‌کنید. پست گذاری در زمان درست، منجربه دریافت لایک، بازخورد و کلیک بیشتر می‌شود. این زمان با توجه به نوع کسب و کار شما و مخاطبانتان خاصتان متفاوت است؛ اما ما در ادامه با توجه به اطلاعات جمع آوری شده از ۳۰۰ برند مختلف، به نتایج جالب و کلی‌ای رسیدیم که آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

قبل از اینکه به صورت جداگانه به بررسی ساعات مناسب هر شبکه اجتماعی برای پست گذاری بپردازیم، لازم است بدانید که برندها، به دو دسته Business-to-Business یا B۲B و Business-to-Consumer یا B۲C تقسیم می‌شوند.

B۲B به برندهایی اشاره دارد که در حوزه کالاهای صنعتی و اساسی فعالیت دارند؛ مانند برندهای مربوط به ماشین سازی و غیره. هدف نهایی این نوع از برندها شرکت‌ها یا مجموعه‌های دیگر است نه مصرف کننده‌های نهایی.

B۲C برندها و مجموعه‌هایی را توصیف می‌کند که محصولات و خدمات خود را مستقیماً به مشتری‌های نهایی می‌فروشند.

زمان مناسب برای فعالیت شما در شبک ه‌های مجازی، به B۲B یا B۲C بودن برند شما بستگی دارد. به علاوه، معمولاً بعد از زمان‌ها با کلمات اختصاری ( EST ) روبرو می‌شوید، در انتهای این مقاله، دلیل به کار بردن این علامت را برای شما ذکر می‌کنم.

بهترین زمان برای پست گذاری در فیسبوک

جالب است بدانید، طبق گفته سایت ondigital ، در سال ۲۰۱۹، تعداد کاربران فیسبوک ۲.۳ میلیارد نفر عضو این شبکه اجتماعی بوده‌اند که ۱.۸ میلیون نفر از آنها ایرانی هستند. hootsuite ، اشاره داشته است که ۷۴ درصد از کابران فیسبوک، هر روز از این سایت بازدید می‌کنند. علاوه بر این، ۸۸ درصد از کاربران این شبکه اجتماعی، از طریق تلفن همراه به آن دسترسی پیدا می‌کنند؛ البته این ارقام در ایران، به دلیل فیلتر بودن این شبکه اجتماعی کمی متفاوت خواهد بود.

برندهای B۲B

بهترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه اجتماعی فیسبوک، در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه (اواسط هفته) بین ساعت ۹ صبح تا ۲ ظهر است ( EST )؛ ولی اگر کسب و کار شما مشتریانی بین‌المللی دارد، بهتر است پست‌های خود را در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه بارگذاری کنید؛ زیرا این روزها در واقع اواسط هفته دیگر کشورهای اروپایی یا آمریکایی محسوب می‌شود. البته در میان داده‌های در دسترس، چند پست معدود، وجود داشت که این نظریه را رد می‌کرد؛ اما ما معتقدیم که اگر همان پست‌ها در چنین زمانی به اشتراک گذاشته می‌شدند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفتند.

برندهای B۲C

بهترین زمان پست گذاری فیسبوک برای برندهایی که به صورت مستقیم با مشتری سر و کار دارند، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه (اوایل هفته) در ساعت ۱۲ ظهر ( EST ) است. همچنین اگر مخاطبان شما در خارج از ایران زندگی می‌کنند، روزهای دو‌شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه بهترین گزینه هستند.

زمان مناسب پست گذاری در فیسبوک

بهترین زمان برای پست گذاشتن در توییتر

طبق الگوریتم خاص توییتر، یک توییت، طول عمر کمتری نسبت به پست‌های شبکه‌های اجتماعی دیگر دارد، پس زمانبندی در توییتر از اهمیت بالاتری برخوردار است. برای گذاشتن توییت‌های با کیفیت خواندن این مقاله را از دست ندهید.

برندهای B۲B

بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه اجتماعی توییتر، بین ساعات ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر ( EST ) و در روزهای شنبه و سه‌شنبه و برای مخاطبان خارچی دوشنبه و پنچ‌شنبه است. طبق آمار داده شده، بین ساعات ۱۱ صبح تا ۱ ظهر بازدهی پست‌ها به  حداکثر میزان خود می‌رسد.

برندهای B۲C

پیشنهاد می‌کنیم که این برندها، پست‌های مهم خود را در روزهای شنبه تا دوشنبه و در ساعت ۱۲ یا ۱ ظهر بگذارند.

بهترین زمان پست گذاری در لینکدین

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

همانطور که می‌دانید، برای بیزینس‌ها اینستاگرام از اهمیت بیشتری برخوردار است. اطلاعات مربوط به این قسمت، از بررسی ۲۵۸۹۵۰ پست مختلف و ۲۰ اکانت برتر اینستا به دست آمده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که در اینستا زمان مناسب برای صنایع مختلف، از تفاوتهای بیشتری نسبت به سایر شبکه‌ها وجود دارد؛ برای مثال، صنایع غذایی، بالاترین بازخورد را در ساعت ۱۲ ظهر دریافت می‌کردند در حالیکه پست‌های مجموعه‌های آموزشی در ساعات چهار یا پنج بعد از ظهر بهترین بازدهی را داشتند. الگوریتم اینستاگرام، کمی منحصر به فرد بوده و با توجه به علایق هر فرد، پست‌های مورد علاقه او را به نمایش در می‌آورد، به همین، گفتن یک زمان دقیق کمی سخت‌تر است اما طبق ارزیابی‌های انجام شده بهترین زمان، شنبه تا چهارشنبه برای مخاطبان ایرانی و دوشنبه تا جمعه برای دیگر کشورها، در ساعات ۱۲ تا ۱ ظهر ( EST ) است. راستی اگر دوست دارد تا درباره آخرین تغییرات الگوریتم اینستاگرام آشنا شوید و بفهمید که چگونه از آن به نفع خود بهره ببرید، حتماً این مقاله را بخوانید.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان پست گذاشتن در لینکدین

طبق بررسی‌های انجام شده، بهترین زمان برای پست گذاشتن در لینکدین، حوالی ساعت ۷:۴۵ و ۱۱ صبح یا  ۱۲:۴۵ ظهر و ۶ بعد از ظهر است. روزهای مناسب در داخل ایران برای برندهای B۲B یکشنبه و دوشنبه و برای برندهای B۲C شنبه و دوشنبه است؛ اما برای مشتریان خارج از ایران، اگر جزو صنایع B۲B هستید، سه‌شنبه و چهارشنبه و اگر در زمینه‌های B۲C فعالیت می‌کنید، دو شنبه و چهارشنبه بهترین روزها هستند.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در لینکدین

چگونه باید بهترین زمان برای گذاشتن پست در شبکه‌های اجتماعی را پیدا کنیم؟

همانطور که در ابتدا هم گفته شده بود، زمان مناسب، به المان‌های بسیار زیادی بستگی دارد؛ به همین دلیل همیشه بهتر است که علاوه بر تکیه بر آمارها، خودمان تیز در پی یافتن بهترین زمان پست گذاری مخصوص خود باشیم؛ اما ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه این کار را کنیم؟ پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

مخاطبان خود را ارزیابی کنید.

در اولین قدم باید یک سری اطلاعات کلی درباره اکثریت مخاطبان خود به دست بیاورید. چند سال دارند؟ کجا زندگی می‌کنند؟ به چه کاری مشغول هستند؟ چالش‌های پیش روی آنها چیست؟ بیشتر از چه شبکه‌ های اجتماعی استفاده می‌کنند و غیره. این‌ها از سوالاتی است که باید پاسخ دهید تا بتوانید بهترین استراتژی را بچینید.

برای بررسی زمان‌های مختلف از محتوای مشابه استفاده کنید.

مانند هر آزمایش خوب دیگری، برای دستیابی به نتایج دقیق، باید از شرایط مشابه استفاده کنید. یعنی هنگام بررسی‌ زمان‌های مختلف، محتوای شما باید تا حد ممکن مشابه باشد. دوست داشتم بگویم باید از محتوای یکسان استفاده کنید؛ اما مخاطبان به هیج عنوان دیدن محتوای تکراری را دوست ندارند، پس تا حد امکان آنها را مشابه انتخاب کنید.

مکان زندگی افراد را در نظر بگیرید.

یکی از مهم‌ترین مسائل در مکان‌های جغرافیایی متفاوت، فاصله زمانی بین آنهاست. به عنوان مثال اگر در منطقه زمانی PST زندگی می‌کنید و فالورهایی دارید که در مناطق زمانی EST و GMT دارید، شاید بهتر باشد تا پست خود را در ساعت ۸ صبح به اشتراک بگذارید؛ زیرا این زمان بهترین نتیجه را برای شما خواهد داشت. بهتر است به این موضوع اشاره کنم که تمام زمانهایی که در این مقاله نام برده شد، EST بودند.

از ابزارهای مناسب استفاده کنید.

ابزار مناسب، یکی از مهم‌ترین اقدامات شما برای پیدا کردن زمان هدف می‌باشد. ابزار شما باید قادر به ارزیابی جامع و کامل باشد و دید وسیعی به شما بدهد. داده‌های درست، شما را به سمت نتایج درست هدایت خواهد کرد.

رقبای خود را تحت نظر داشته باشید.

دائماً رقبای خود را ارزیابی کنید. آنها در چه ساعت‌هایی پست می‌گذارند، در چه زمان‌هایی بیشترین لایک یا کامنت را دریافت می‌کنند و غیره. با این کار، می‌توانید از نتایج و دستاوردهای آنها ایده بگیرید و در جاهایی حتی اشتباهات آنها را تکرار نکنید؛ برای مثال اگر در حال حاضر نماینده یک شرکت کوچک هستید، سازمانهای بالا دست خود را زیر نظر بگیرید و ببینید چه کارهایی را انجام می‌دهند و از چه ترفندهایی استفاده می‌کنند. در کنارارزیابی آن‌ها سعی کنید همیشه در کارهای خود نوآوری به خرج دهید و از راه‌های جدید استفاده کنید.

به بررسی و پیشرفت ادامه دهید.

هیچ وقت به نتایج به دست آمده راضی نباشید. همواره به دنبال بهترین زمان‌های پست‌گذاری در شبکه های اجتماعی بگردید و هرگز بررسی‌های خود را متوقف نکنید. می‌پرسید چرا؟ زیرا عادات مخاطبانتان و الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی به طور دائم در حال تغییر هستند. شما باید به طور دائم از این تغییرات آگاه باشد و خود را با آن هماهنگ کنید. مثلاًاگر فکر می‌کنید مخاطبان شما آخر هفته‌ها یا هنگام استراحت بیشترین توجه را به پست‌های شما دارند، بهتر است برای مدتی پست گذاری در روزهای کاری را هم امتحان کنید، نتایج به دست آمده می‌تواند شما را شگفت زده کنید. بله، درست است، شاید تعداد بیشتری از مخاطبان شما در آخر هفته آنلاین باشند اما طبق آزمایشات ما مشاهده شده که پست شما در میان هجوم پست‌های دیگر گم می‌شود و بازدهی لازم را نخواهد داشت.

بررسی و پیدا کردن زمان‎های مناسب برای گذاشتن پست در شبکه‌های اجتماعی

آیا برای پیدا کردن زمان پست گذاری باید از یک شرکت کمک بگیریم؟

توجه به ساعات پربازده در پست گذاری بسیار مهم است، به همین دلیل هر شغلی باید به وسیله ابزارهای مختلف، ساعات مناسب پست گذاری را بیابد. انتخاب ابزار مناسب و استفاده درست از آن و پیاده سازی استراتژی‌های کارآمد، به تجربه و دانش و تخصص بسیار زیادی احتیاج دارد. به همین دلیل اگر به دنبال نتایج عالی و کیفیت بسیار بالا در شغل خود هستید، باید با یک مجموعه حرفه‌ای همکاری کنید. گروه راز، با تجربه چندین ساله خود در این زمینه و سابقه فوق‌العاده، بهترین استراتژی‌ها را برای موفقیت بیزینس شما به کار می‌گیرد.

نتیجه گیری

در طول این مقاله به نکته‌های بسیار زیادی اشاره شد. اهمیت زمان پست گذاری و روزهای مناسب برای هر شبکه اجتماعی، ترفند‌های پیدا کردن زمان منحصر به فرد خود تنها گوشه‌ای از نکته‌های اشاره شده در این مطلب است. به طور کلی، در ارزیابی‌های خود ممکن است به نتیجه‌های متفاوتی برسی؛د اما طبق تحقیقات ما وهمانطور که در این مقاله ‌هم به آن اشاره شد، اوایل هفته بهترین زمان برای بارگذاری پست‌هایتان‌ است و بیشترین اثربخشی را روی مخاطبان می‌گذارند.

اگر به دنبال فعالیت تخصصی در شبکه های اجتماعی هستید، شرکت دیجیتال مارکتینگ راز به خوبی می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

مدیریت تمامی سوشیال ها با راز

مطالب مرتبط:

چرا تعداد فالوورهایم در شبکه‌های اجتماعی کم می‌شود؟ چگونگی تنظیم و توسعه استراتژی توییتر بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکارها کدام‌اند؟ سوشال لیسنینگ یا گوش دادن به شبکه‌ های اجتماعی چیست؟ تبلیغات در شبکه های اجتماعی تفاوت افزایش فروش در شبکه های اجتماعی تقویم محتوایی شبکه های اجتماعی، معجزه‌ای در بازاریابی

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    منبع خبر

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

      نظرات