مشهد به شهری هوشمند تبدیل می شود

مشهد به شهری هوشمند تبدیل می شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان نیز به خوبی در این شهر در حال فعالیت هستند و مشکلات آنها بررسی و حل می شود اظهار کرد:اما نکته مهم زیست بومی ایجاد شده در این استان است که باعث به کارگیری این سرمایه ها می شود.

ستاری در ادامه به قانون حمایت از موسسات و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در قالب این قانون بیش از ۱۴۰ خدمت به شرکت های فناور و دانش بنیان ارائه می شود. این خدمات متنوع است و از صادرات تا معافیت مالیاتی و کمرگی را شامل می شود. با این قانون زمینه برای فعالیت گسترده تر این شرکت ها فراهم می شود. این شرکت ها سال گذشته بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از بانک ها تسهیلات دریافت کردند البته این رقم به جز تسهیلات دریافت شده از صندوق های پژوهشی است. وی در پایان تاکید کرد:باید این نکته را در نظر داشت که این شرکت ها با وام شکل نمی گیرند و سرمایه گذاری خطرپذیر آن چیزی است که باعث توسعه استارتاپ ها می شود.

بازدید از روند ساخت کارخانه نوآوری


سورنا ستاری در ادامه سفر یک روزه اش به استان خراسان رضوی از کارخانه نوآوری مشهد دیدن کرد. این کارخانه با هدف کمک به شناسایی افرادتوانمند و فعالان حوزه فناوری‌های نوین و مرجعی برای معرفی فناوری ها و استارتاپ‌ها توانمند به سرمایه‌گذاری در شرق کشور شکل گرفته است .ایجاد ارتباط با متخصصین در فازهای توسعه ای، تعامل صاحبان استارتاپهاباهم، تجمیع منابع شهری در یک مرکز ،ایجاد فضای تعاملی زیست‌بوم کارآفرینی و نزدیک کردن شتاب دهنده ها از دیگر ماموریت‌های کارخانه نوآوری مشهد است.

گفت‌وگو با فناوران مرکز رشد فرهنگی سجاد


معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین از مرکز رشد فرهنگی پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی دیدن کرد.این مرکز رشد با اولویت قراردادن هنرهای تصویری،رسانه‌های مجازی ،ورزش و سرگرمی و میراث فرهنگی ۲۹ تیم را در دل خود جای داده است.شتابدهنده هاوش که در این مرکز رشد قرار دارد با هدف تقویت زیست‌بوم استارتاپی منطقه با توانمندی و تاثیرگذاری در حوزه صنایع خلاق ایجاد شده است .حوزه فعالیت‌های شتابدهنده هاوش اسباب بازی ، سرگرمی ،هنرهای نمایشی ،کسب و کارهای دیجیتال و صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی را در بر می‌گیرد.
ستاری پس از این بازدید و در فضایی صمیمی پای صحبت های فناوران این مرکز رشد قرار گرفت و برای حل مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کرد.


بازدید از شرکت های دانش بنیان

ستاری ظهر امروز در سفر یک روزه اش به استان خراسان رضوی از شرکت های دانش بنیان «رای صنعت توس » و«سورن تک توس»بازدید کرد .

شرکت دانش بنیان« رای صنعت توس»در زمینه مهندسی معکوس قطعات کارخانجات و سنگ و آهن و مس فعالیت دارد .این شرکت تا امروز بیش از ۹۰ درصد پمپ های اسلاری و آب صنعتی را با کیفیت مشابه خارجی تولید کرده است.شرکت دانش بنیان «سورن تک توس »نیز که در حوزه بیوتکنولوژی فعالیت دارد با هدف تحقیقات بیوتکنولوژی و تولید فرآورده های جدید و یونیک و انجام آزمایش های مختلف توانسته ۸ محصول دانش بنیان تولید کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین دراین سفر یک روزه به استان خراسان رضوی از شرکت دانش بنیان اکسیر گل سرخ دیدن کرد.این شرکت دانش بنیان اولین تولید کننده اولئورزین در جهان و نخستین تولید کننده اولئورزین ادویه جات در کشور مان است.این شرکت با صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر ضمن جلوگیری از خروج ارز توانسته برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات