آغاز فراخوان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی)

آغاز فراخوان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی)

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) با هدف تجلیل از زنان نخبه و فعال علمی، فرهنگی و اجتماعی، توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، کمیسیون ملی یونسکو-ایران و سایر نهادهای ذی‌ربط برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) در دو بخش رقابتی بانوان فعال دانشگاهی و بانوان فعال اجتماعی برگزار می‌شود.

بانوان فعال دانشگاهی این جشنواره در ۶ گروه علمی فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی، هنر و معماری و کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست با یکدیگر به رقابت می پردازند.

در بخش بانوان فعال اجتماعی نیز، متقاضیان در گروه‌های بانوان کارآفرین، صاحبان مشاغل دانش‌بنیان، بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی و نیز بانوان خیر و نیکوکار رقابت می‌کنند.

متقاضیان شرکت در این جشنواره نیز به ۳ رده سنی زیر ۴۰ سال، ۴۰ تا ۶۵ سال و نیز بالای ۶۵ تقسیم شده‌اند.

زمان دریافت مستندات از طریق سامانه جشنواره حداکثر تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام شده است.

محورهای رقابتی جشنواره به قرار زیر است:

الف- شاخص‌های علمی:

با تاکید بر شاخص‌هایی از قبیل دریافت جوایز ملی و بین المللی، ابداعات و اختراعات، طرح‌های علمی برجسته، کتاب، مقالات، تعاملات علمی بین المللی و

ب- شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی:

نقش آفرینی زنان در موضوعاتی از قبیل فعالیت‌های شاخص در زمینه کارآفرینی، فعالیت های برجسته اجتماعی، فعالیت‌های برجسته و داوطلبانه فرهنگی، فعالیت های خیریه، محرومیت‌زدایی از مناطق محروم، قرآن پژوهی، ایثار و فداکاری، محیط زیست، فعالیت در زمینه گسترش تمدن ایرانی اسلامی، گسترش زبان فارسی در زمینه تخصصی و

علاقه‌مندان جهت شرکت و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت جشنواره به نشانی http://wsfestival.ir مراجعه نمایند.

گفتنی است برگزیدگان این جشنواره که در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود، از امتیازات مربوط به آن مندرج در آئین‌نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برخوردار می‌شوند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات