حمایت ویژه وزارت علوم از پارک های علم و فناوری در راستای حل مشکلات جامعه

حمایت ویژه وزارت علوم از پارک های علم و فناوری در راستای حل مشکلات جامعه

مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری یزد روز سه شنبه ۳۰ مهر ۹۸ با حضور مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مهدی کشمیری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت عتف، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، اکرم فداکار، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد، داریوش پورسراجیان، رئیس سابق پارک علم و فناوری یزد، محمد مهدی لطفی، رئیس جدید پارک و جمعی از مدیران عامل شرکت های مستقر در پارک در سالن کنفرانس مرکز فناوری اقبال برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات داریوش پورسرجیان، رئیس سابق پارک علم و فناوری یزد، گفت: برای تصدی ریاست پارک نیاز به یک فرد جوان، با انگیزه، دارای ایده و خلاق و در عین حال باتجربه داشتیم و در انتخاب رئیس جدید تمام این معیارها را در نظر گرفتیم.
وی با بیان اینگه در نگاه جدید وزارت علوم، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری باید مسائل و مشکلات کشور را شناخته و آنها را حل کنند، گفت: دانشگاه ها و پارک ها باید به آنچه که در شرایط حاضر به عنوان یک نیاز از جانب رهبری، ریاست جمهوری و دولت مطرح می شود اعم از توسعه و رونق تولید و اشتغالزایی به ویژه در بخش فارغ التحصیلان توجه نموده و آن ها را حل کنند و وزارت عتف در این زمینه هرگونه حمایتی که لازم باشد انجام می دهد.
وی حوزه علم و فناوری را بسیار پیچیده عنوان کرد و گفت: باید در این حوزه از تجربیات دیگران استفاده کرده و در عین حال در مورد طرح‌های جدید و نوآورانه تفکر کرده و فرآیندها را بازنگری کنیم.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به استانداری ها به عنوان اصلی ترین ذی نفعان پارک های علم و فناوری، گفت: اولین ذینفع شما مدیریت استان است که باید برای رفع مشکل آن تلاش کنید.
برومند دانشگاه ها و موسسات فناور را دیگر ذی نفعان پارک دانست و گفت: پارک‌های علم و فناوری باید با توجه به تامین‌ نیروی انسانی خود از دانشگاه‌ها تعامل خوبی با این مراکز علمی در استان داشته و با وجود اهمیت جمعیت مستقر در پارک‌ها به لحاظ شاخصی، تعامل خوب و سازنده‌ای نیز با شرکت‌های مستقر و تحت پوشش خود داشته باشند.
وی با اشاره به وجود مشکلاتی در منابع کشور گفت: با توجه به کمبود منابع مالی در کشور از شما هم انتظار داریم فضایی را در استان برای رفع نیازهای دستگاه‌ها ایجاد کنید تا آنها برای رفع مشکلات خود بخشی از هزینه ها را متقبل شوند.
وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جدید پارک علم و فناوری یزد خطاب به ایشان گفت:در زمان اتمام مسئولیت خود جانشین پروری را فراموش نکنید، تیم خود را گسترش داده و مدیران آینده فناوری استان را در مجموعه خود رشد دهید.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات