نقش پارک علم و فناوری یزد در ظرفیت‌سازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در استان

نقش پارک علم و فناوری یزد در ظرفیت‌سازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در استان

محمدعلی طالبی، استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری یزد ضمن قدردانی از زحمات داریوش پورسراجیان در دوران تصدی خود به عنوان رئیس پارک یزد، گفت: ایشان در طول فعالیت خود ارتباط و تعامل بسیار خوبی را با مدیران و مجموعه های دولتی و شرکت های مستقر در پارک داشته و در سایه این تعامل و ارتباط، عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشتند.
وی ضمن تبریک به رئیس جدید پارک علم و فناوری یزد، گفت: در شرایط فعلی استان انتظار بیشتری از پارک علم و فناوری برای نقش آفرینی در فرایند توسعه استان داریم و بسیار خرسند هستم از اینکه این نگاه در برنامه کاری رئیس جدید وجود دارد.
طالبی تصریح کرد: بهترین نقش آفرینی پارک در توسعه منطقه در برنامه ایشان وجود دارد و انتظار این است که انشاالله این ماموریت با کمک مجموعه همکاران پارک علم وفناوری، شرکت های مستقر در پارک و همه کسانی که به نوعی ذینفعان فعالیت های پارک در حوزه های مختلف هستند تحقق یافته و ما شاهد این نقش آفرینی باشیم.
وی با تاکید بر جذب جوانان در فعالیت‌های نواورانه و خلاقانه پارک، گفت: موضوع پیوند صنعت و دانشگاه سال‌ها مورد بحث بوده اما تحریم‌ها با تحمیل برخی محدودیت ها برای صنایع، فرصتی را مهیا کرده تا این پیوند قوی تر از گذشته برقرار و از دانش بومی استفاده بیشتری برای رفع نیازها شود.
طالبی نقش پارک را در ظرفیت‌سازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در استان بسیار کلیدی توصیف کرد و گفت: با توجه به این که فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان تناسب لازم را با نیازهای نیروی کار بومی استان ندارد، قطعا پارک می تواند در زمینه‌ی ظرفیت‌سازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در استان کمک کند.
استاندار یزد با بیان اینکه برای توسعه استان به فناوری و نوآوری نیاز داریم، گفت: باید زیرساخت‌های پارک علم و فناوری یزد توسعه و تقویت شوند و در این زمینه متناسب با کمک‌ها و حمایت‌های وزارت علوم، مجموعه استان نیز حمایت‌های لازم را خواهد داشت.
گفتنی است، مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری یزد روز سه شنبه ۳۰ مهر ۹۸ با حضور مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مهدی کشمیری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت عتف، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، اکرم فداکار، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد، داریوش پورسراجیان، رئیس سابق پارک علم و فناوری یزد، محمد مهدی لطفی، رئیس جدید پارک و جمعی از مدیران عامل شرکت های مستقر در پارک در سالن کنفرانس مرکز فناوری اقبال برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات