بزرگترین "برجِ فناوری" کشور هفته آینده در کرمانشاه افتتاح می‌شود

بزرگترین "برجِ فناوری" کشور هفته آینده در کرمانشاه افتتاح می‌شود

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از افتتاح برج فناوری کرمانشاه در هفته آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر سیامک آزادی در حاشیه بازدید معاون وزیر علوم از واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه در جمع خبرنگاران از افتتاح برج فناوری کرمانشاه در هفته آینده خبر داد و افزود: این برج در ۱۶ طبقه به ارتفاع ۸۰ متر و با مساحت ۲۰ هزار مترمربع احداث شده است.

آزادی از ظرفیت استقرار ۱۱۰ واحد فناور در این برج خبر داد و افزود: در حال حاضر تا طبقه پنجم برج پارتیشن بندی شده و آماده استقرار واحدهای فناور است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار واحدهای فناور، مراکز نوآوری، شتابدهنده، واحدهای آرندی صنایع بزرگ و ... نیز در این برج مستقر می شوند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح فعالیت های پارک علم و فناوری کرمانشاه، با اشاره به شروع فعالیت این مجموعه از سال ۱۳۸۴ گفت: تاکنون ۶۶۸ واحد فناور تحت حمایت پارک قرار گرفته اند و در حال حاضر نیز ۲۵۳ شرکت تحت حمایت قرار دارند.

وی با اشاره به راه اندازی هفت مرکز رشد تحت حمایت پارک در استان گفت: از این تعداد دو مرکز رشد در کرمانشاه قرار داشته و در هریک از شهرستان های اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، روانسر، کنگاور و سنقر و کلیایی نیز یک مرکز رشد فعالیت دارد.

آزادی میزان فروش محصول واحدهای فناور تحت حمایت پارک را در سال گذشته ۱۹۴ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: طی این مدت شرکت ها توانسته اند ۱۴ میلیون دلار نیز صادرات داشته باشند.

به گفته رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه هم اکنون ۱۸۵۵ نفر در واحدهای فناور تحت حمایت پارک فعالیت دارند.

آزادی با اشاره به وجود ۵۸ شرکت دانش بنیان در استان گفت: از این تعداد بالغ بر ۴۰ شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند.

آزادی با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه در کنار فعالیت های خود، داوری ثبت اختراعات را هم برعهده دارد، گفت: تاکنون ۵۶۷ اختراع در پارک داوری شده و سال گذشته نیز ۱۲۰ درخواست داوری ثبت اختراع داشته ایم.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه فضای در اختیار واحدهای فناور را ۶۱۹۳ مترمربع اعلام و تصریح کرد: با افتتاح برج فناوری کرمانشاه با مساحت ۲۰ هزار مترمربع، فضاهای در اختیار شرکت ها سه تا چهار برابر می شود.

وی در ادامه از ساخت و آماده سازی ۲۴ واحدکارگاهی جهت فعالیت های کارگاهی واحدهای فناور هم خبر داد و افزود: تاکنون ۱۷ کارگاه آماده شده و در اختیار واحدها قرار گرفته است.

وی افزود: هفت کارگاه باقی مانده نیز با اعتباراتی که از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کرده ایم تا پایان تابستان افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه همچنین از آماده سازی ۱۰۲ هکتار اراضی کشاورزی برای واگذاری به واحدهای فناور استان خبر داد و یادآور شد: از این میزان ۵۰ هکتار اراضی متعلق به جهاد دانشگاهی است که در اختیار پارک قرار داده شده است.

آزادی گفت: ۵۲ هکتار مابقی هم که در شهرستان صحنه قرار دارد اراضی منابع طبیعی است که توسط پارک علم و فناوری کرمانشاه خریداری شده و برای احداث گلخانه های هوشمند مستعد است.

وی به فعالیت های صندوق پژوهش و فناوری زاگرس هم اشاره کرد و افزود: سرمایه ثبت شده این صندوق هم اکنون شش میلیارد تومان است و طی ۹ ماه گذشته این صندوق هفت میلیارد تومان تسهیلات به شرکت ها پرداخت کرده است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات