برنامه کلاب هاوس را کامل بشناسید

برنامه کلاب هاوس را کامل بشناسید


فهرست

معرفی کلاب هاوس

روم‌ها در کلاب هاو س

کلوپ‌ها در کلاب هاوس

«کلاب هاوس»، نام شبکه اجتماعی مبتنی بر ارتباط از طریق صوت است که امروزه سروصدای زیادی به پا کرده و بر سر زبان‌ها افتاده است. نکته مهم این است که این پلتفرم به ماهیت اصلی خود یعنی اجتماعی بودن تمرکز کرده است و در این شبکه اجتماعی برخلاف دیگر پلتفرم‌ها شما می‌توانید از طریق صوت ارتباط و تبادل نظر با یکدیگر داشته باشید. در واقع اگر با پادکست آشنایی داشته باشید، کلاب هاوس شکل تعاملی پادکست است.

در این مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ راز به اطلاعات بیشتری در خصوص برنامه کلاب هاوس میپردازیم.

معرفی کلاب هاوس

استفاده از این برنامه ساده است و پیچیدگی زیادی ندارد، فقط لازم است که شما دعوت‌نامه‌ای از طرف اعضای آن داشته باشید یا نام خود را در فهرست انتظار رزرو کنید.

بعد از دریافت دعوت‌نامه و وارد شدن به برنامه، فقط کافی است که شما در روم‌های مورد علاقه خود عضو شوید یا روم اختصاصی خود را ایجاد کنید تا افراد در آن عضو شوند. در کلاب هاوس همانند سایر شبکه‌های اجتماعی دیگر، در قسمت فید به شما افرادی را نشان می‌دهد که مرتبط با حرفه و تخصص شما هستند و می‌توانید آن­ها را دنبال کنید.

منوی کلاب هاوس بسیار ساده است. شما می‌توانید به راحتی افراد و کلمات کلیدی را جست‌وجو کنید، دعوت‌نامه ارسال کنید، اعلان‌های خود را مشاهده کنید و در آخر به پروفایل خود دسترسی داشته باشید.

Hallway یا تالار ورودی در کلاب هاوس چیست؟

در این قسمت افراد متناسب با تخصص شما برای فالو کردن پیشنهاد داده می‌شوند و همچنین چت روم‌های فعال و آنلاین را مشاهده می‌کنید.

در تصویر قبل، منو بالایی Clubhouse نمایش داده شده است. به ترتیب از چپ به راست گزینه‌های مختلفی وجود دارند. اولین آیکون از سمت چپ، امکان «جستجو» (Member Search) است که افراد مختلف را می‌توان از طریق نام کاربری، نام یا کلمات کلیدی موجود در پروفایل آن‌ها جستجو کرد. سپس آیکون پاکت نامه وجود دارد که برای ارسال دعوت‌نامه در نظر گرفته شده است و جلوتر نیز به آن پرداخته می‌شود.

گزینه سوم، آیکن تقویم است و رویدادهای پیش رو در آن درج شده‌اند. بخش «اعلان‌ها» ( Notifications ) آیکنی زنگوله ‌مانند را شامل می‌شود که از طریق آن امکان مشاهده اعلان‌ها وجود دارد. در نهایت نیز آیکن پروفایل را مشاهده می‌کنید که تصویر پروفایل و بیو خود در آن نشان داده می‌شود. نحوه نوشتن متن برای بیو کلاب هاوس نیز در ادامه آورده شده است.

روم در کلاب هاوس

روم‌ها در کلاب هاوس، اصلی‌ترین عنصر است. برای پیدا کردن آن‌ها کافی است در « Hallway » اسکرول کنید. کلاب هاوس همه روم‌ها را یکجا به شما نشان نمی‌دهد، بلکه بر اساس الگوریتم برنامه به شما نشان می‌دهد.

قبل از ورود به هر روم تعداد اعضای آن را به شما نشان داده می‌شود. بعد از این‌که وارد یک روم شدید، «صحنه» ( Stage ) را به همراه شنوندگان آن مشاهده می‌کنید. فهرستی از تمامی افراد حاضر در صحنه به همراه عکس پروفایل و نام کوچک نمایش داده شده است. اگر کاربری در هفته گذشته عضو شده باشد، ایموجی مهمانی در کنار نام او نمایش داده خواهد شد و همچنین علامت میکروفون بیانگر قطع یا وصل بودن صدای او خواهد بود.

دکمه‌های روم کلاب هاوس

اگر شما به عنوان فرد حاضر در روم باشید، دکمه‌هایی برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید از این طریق با حضار ارتباط برقرار کنید. برای خروج باید دکمه « Leave » را لمس و برای حرف زدن، علامت دست را لمس کنید تا درخواستی برای مدیر فرستاده شود. برای دعوت دنبال‌کنندگان خود به روم نیز از علامت «+» استفاده کنید. اگر در «صحنه» حضور داشته باشید، به جای آیکن «دست» آیکون «میکروفون» وجود دارد که می‌توان برای صحبت کردن از آن استفاده کرد.

هنگامی که به یک روم وارد می‌شوید، یک نفر به عنوان مدیر روم و گویندگان را مشاهده می‌کنید. مدیران با ستاره سبز نشان داده می‌شوند و وظایفی را به عهده دارند؛ از جمله وظایف مدیران شامل قطع و وصل کردن صدای گویندگان، ورود افراد به صحنه و غیره است.

رویدادها در کلاب هاوس

اگر نخواهید یک روم ایجاد کنید، امکان ایجاد «رویداد» ( Event ) وجود دارد؛ برای مثال اگر بخواهید رویدادی در رابطه با یک موضوع یا مهارت خاصی داشته باشید، می‌توانید رویدادی ایجاد و برای آن زمان و تاریخی مشخص کنید، توضیحات مربوط به آن را نوشته و همچنین می‌توانید تعیین کنید چه افرادی وارد این رویداد شوند.

کلوپ‌ها در کلاب هاوس

کلوپ‌ها، گروه‌هایی هستند که افراد می‌توانند با توجه به علاقه‌مندی‌های خود در آن عضو شوند. در حال حاضر هر شخص می‌تواند دو کلوپ داشته باشد و به صورت عمومی یا خصوصی فعالیت داشته باشند.

چهار دسته عضو در کلوپ‌ها وجود دارد:

موسس: صاحب کلوپ است. صاحب کلوپ می‌تواند توضیحات و قوانین مربوط به کلوپ را سازماندهی کند و تمامی این موارد به تائید هیچ درخواستی نیاز ندارند.

مدیر: توسط موسس یا سایر مدیران (ادمین‌ها) منصوب می‌شود. مدیر می‌تواند حذف و اضافه اعضا را انجام دهد و روم‌های عمومی و خصوصی را ایجاد کند .

اعضا: عضو تاییدشده کلوپ هستند. عضو می‌تواند روم‌های خصوصی و نه عمومی برای کلوپ ایجاد کند. همچنین این امکان برای او وجود دارد که در روم‌های عمومی و خصوصی شرکت و اعضای سایر کلوپ‌ها را برای عضوگیری انتخاب کند.

دنبال کننده: عضو رسمی کلوپ نیست. فالوور می‌تواند فعالیت‌ها عمومی کلوپ را دنبال کند اما امکان ایجاد روم برای کلوپ را نخواهد داشت.

چگونه دعوت‌نامه کلاب هاوس را دریافت کنیم؟

در حال حاضر ساده‌ترین راه این است که افراد عضو این برنامه برای شما دعوت‌نامه‌ای ارسال کنند، همچنین در توضیحات فروشگاه اپل گفته شده است که شما می‌توانید ثبت‌نام کنید و در لیست انتظار بمانید تا تائید شوید. در حال حاضر این برنامه برای سیستم عامل iOS در دسترس است و به زودی نسخه اندروید آن عرضه خواهد شد.

بهترین بودن رو شروع کن

مطالب مرتبط:

سیر تا پیاز تحلیل شبکه‌های اجتماعی را بدانید آشنایی کامل با برنامه سیگنال و استفاده از آن سوشال مانیتورینگ چیست؟ روانشناسی فروش و تاثیر آن در شبکه های اجتماعی سوشال لیسنینگ یا گوش دادن به شبکه‌ های اجتماعی چیست؟ راهنما جامع استراتژی شبکه های اجتماعی

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    منبع خبر

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

      نظرات