حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مسئولان استانی در پارک علم و فناوری فارس

حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مسئولان استانی در پارک علم و فناوری فارس

تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های علمی و فناوری در پارک علم و فناوری فارس به امضا رسید/ بهره برداری از برج علم و فناوری تا دهه فجر

در مراسمی  و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مسئولان استانی فارس، تفاهم نامه همکاری میان معاونت فناوری ریاست جمهوری، شهرداری شیراز و پارک علم و فناوری استان با هدف برقراری توسعه همکاری‌های علمی و فناوری، بهره مندی از تخصص‌های مختلف علمی و مولفه‌های هوشمندسازی شهر به امضاء رسید.

دکتر امین‌رضا ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری استان فارس در حاشیه این مراسم، بر لزوم بهره‌گیری از شتاب‌دهنده‌ها برای نوآوری و توسعه در مجموعه شهرداری شیراز تاکید کرد و افزود: امیدواریم از ظرفیت موجود در پارک که در دستور کار است نهایت بهره را ببریم.

او با اشاره به هوشمندسازی شهری، بیان کرد: در این زمینه ساختمانی به مساحت بیش از ۱۲۰۰ متر از سوی شهرداری برای ایجاد مرکز رشد و نو آوری تخصیص داده شده است.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با حضور ۱۶ شرکت برگزار شد و شرکتهای حاضر دستاورد‌های جدید و محصول نوآورانه خود را به نمایش گذاشتند.

قابل ذکر است که سازمان جهانی شهر‌های پایدار هوشمند (WEGO) در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و اکنون ۱۵۷ شهر و ۴۳ سازمان و موسسه عضو آن هستند و شیراز نیز در سال ۲۰۱۸ به عضویت این سازمان درآمد.

شهر هوشمند چارچوبی است که عمدتاً از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای توسعه، گسترش و ترویج شیوه‌های توسعه پایدار و با هدف رفع چالش‌های رو به رشد شهرنشینی، ایجاد شده است.

بخش بزرگی از این چارچوب، شبکه‌ای هوشمند از اشیای متصل و ماشین‌هایی است که اطلاعات را با استفاده از فناوری بی‌سیم انتقال می‌دهند.

بهره برداری از برج علم و فناوری تا دهه فجر

همچنین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور طی بازدید از پارک علم و فناوری از روند پیشرفت و ساخت برج علم و فناوری نیز بازدید کرد.

دکتر ستاری گفت: ساخت برج فناوری پارک علم و فناوری فارس با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا دهه فجر امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

۸۰ شرکت دانش بنیان در برج فناوری پارک علم و فناوری فارس استقرار می‌یابند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

      نظرات