نوسانات ارزش بیت کوین و آینده آن

نوسانات ارزش بیت کوین و آینده آن

طی چند ماه گذشته ارزش بیت کوین به حدود 20 هزار دلار رسید، امادر حال حاضر این ارز مجازی با قیمتی حدود 10 هزار دلار مبادله می‌شود. با این شرایط وضعیت ارزش بیت کوین در آینده چه خواهد بود؟

به گزارش اکوسیستم، کنت روگوف (استاد دانشگاه هاروارد و اقتصاددان) درباره آینده بیت کوین به نشریه CNBC گفت که استفاده از این ارز رمزپایه در تراکنش‌ها همچنان محدود می‌ماند و این مسئله به ماهیت بیت کوین باز می‌گردد. بیت را می‌توان برای پول شویی یا فرار از مالیات استفاده کرد، از اینرو رگولاتورهای قانون گذاری در سراسر دنیا تلاش می‌کنند تا جلوی گسترش این ارز را بگیرند.

استاد دانشگاه هاروارد ادامه داد: تصور می‌‌کنم طی 10 سال آینده ارزش بیت کوین نسبت به میزان فعلی افزایش بسیار کمی را تجربه کند.

روگوف ادعا کرد احتمال اینکه قیمت بیت کوین به 100 دلار برسد بسیار بیشتر از این است که ارزش آن 100 هزار دلار شود. البته ادعای وی در بین انجمن‌های پول‌های دیجیتالی با مخالفت‌هایی نیز روبرو شده است. مخالفان معتقدند که ارزش بیت کوین در آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

روگوف در مورد دخالت دولت‌ها در مبادلات بیت کوین گفت: اینکه دولت‌ها اجازه دهند تراکنش‌های ناشناس کوچک با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام شوند، موضوع معقولی است، اما این مسئله که اجازه پرداخت‌های ناشناس در مقیاس بزرگ با ارزهای مجازی را صادر کنند، باعث می‌شود دریافت مالیات‌ها و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه سخت گردد.

ایران نیز از این قضیه مستثنی نیست و باید به دنبال نظارت بر ارزهای مجازی باشد. چندی پیش پلیس فتا اعلام کرد که بیت کوین یکی از بزرگترین جرائم سایبری کشور است. اما به نظر می‌رسد ورود بانک مرکزی به این موضوع در نهایت به نفع اقتصاد ایران خواهد بود. چند روز قبل نیز محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) از عرضه و تدوین قوانینی به منظور معرفی نخستین ارز مجازی در کشور خبر داد.

    نظرات