۴ فضای جدید خلاقیت و کسب و کار در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

۴ فضای جدید خلاقیت و کسب و کار در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این جشنواره به صورت هم زمان چند مسابقه برگزار شد و در آن شرکت کنندگان برخی از رشته های حوزه علوم انسانی و هنر مانند معماری، پویا نمایی، دوبله و ... به رقابت پرداختند .

در خلال برگزاری این جشنواره همچنین ۴ بخش جدید در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان افتتاح شد. اضافه شدن این بخش ها به پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان باعث می شود که ضمن توسعه پارک، فرصت های جدیدی پیش روی علامقه مندان به حضور در این زیست بوم محلی قرار گیرد .

این چهار واحد جدید شامل مجموعه نواوران (۲)، دپارتمان پویانمایی و تولید بازی، مجموعه کارگاهی فناوران (۱) و مجموعه کارگاهی فناوران(۲) است، که در اختیار تیم ها و شرکت های مستقر در پارک علم وفناوری سیستان وبلوچستان قرار می گیرد .

برگزاری مسابقاتی مانند : طراحی نیمروز، اولین مسابقه انیمیشن نوگام، همچنین رویداد سه روز صنایع خلاق نوگام، از جمله رویدادهای بخش های دیگر این جشنواره بود.

در این جشنواره فعالین رشته های مختلفی مانند : فناوری اطلاعات، معدن، فناوری زیستی و گیاهان دارویی، الکترونیک، خدمات مرتبط با تجاری سازی، مهندسی شیمی، هنر و معماری حضور یافتند و طرح ها و ایده های خود را در معرض قضاوت قرار دادند .

مدیر مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه های مختلف در نظر گرفته شده گفت : این جشنواره با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان شده است و امیدوار هستی که چنین رویدادهای بتواند موجب تحرک و پویایی بیشتر فضای کسب و کار و خلاقیت در استان شود .

شاهمرادی تصریح کرد: این رویداد در هشت حوزه صنایع خلاق شامل بازی سازی، انیمیشن، طراحی، تولید محتوا، موسیقی، صنایع دستی، گردشگری و معماری تعریف و طراحی شده است .

گفتنی است در خلال این جشنواره، پنل تخصصی، دومین رویداد نوگام صنایع خلاق، دومین کارگاه مسابقه طراحی پاویون شهری نیمروز، افتتاح دفتر بین المللی سوچن، مسابقه صدا و دوبلاژ و مسابقه نوگام انیمیشن نیز برگزار شد .

پایان پیام/۳۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات