داستان موفقیت تبدیل یک ایده ساده به یک محصول ایده ال

داستان موفقیت تبدیل یک ایده ساده به یک محصول ایده ال

یکی از سخت ترین بخش های راه‌اندازی کسب و کار که به عنوان یک مخترع یا کارآفرین می‌توان متصور بود، مربوط به موارد ناشناخته است. هیچ گارانتی وجود ندارد و شکست هایی زیادی می‌تواند پیش روی فرد باشد. یکی از اهداف من (نویسند اصلی) از نوشتن این مطلب صحبت کردن درباره جزئیات این چنینی است تا از این طریق به کارآفرینان کمک کنم از اشتباهاتی که ممکن است به آن دچار شوند، پیشگیری کنند. امسال من کلاس های پرسش و پاسخی با کارآفرینان و برندهای موفق تشکیل دادم. بنابراین شما به خوبی می‌توانید با استفاده از این منبع پی ببرید که آنها چه کارهایی را درست و چه کارهایی را اشتباه انجام دادند و چگونه تمام این مباحث به آن ها کمک کرد تا به جایگاه و موقعیت فعلی خود در مسیر کارآفرینی پی ببرند. اکوسیستم - اولین کسی که با او جلسه پرسش و پاسخ خود را آغاز کردم، Jason Simmons، موسس و مدیرعامل برند DeadSoxy است. DeadSoxy یک برند جوراب است که جرقه آن از نارضایتی افرادی آغاز شد که جوراب های پرزرق و برق را برای پوشیدن با کت و شلوار مناسب نمی‌دانستند. چطور احساس کردید که ایده شما ارزش وقت گذاشتن دارد؟ در ابتدا تیم ما با تعداد بسیار زیادی از افراد درباره جوراب هایشان و تجربه ای که از پوشیدنش با لباس های مختلف داشتند، سوال پرسیدیم. مهم نبود که این افراد کسانی هستند که در یک کافی شاپ حضور دارند یا کسانی هستند که می‌توان در انجمن هایی مانند Reddit یا Quora با آن ها صحبت کرد. هدف ما فقط آن بود که تا جای ممکن درباره انتظارات مردم از جوراب و نارضایتی که آن ها در این مورد داشتند، اطلاعات کسب کنیم. می‌توان گفت تقریبا همه مشکلات مشابهی داشتند. 1 – قسمت بالایی جوراب آن ها هرگز بر روی ساق پایشان ثابت نمی‌ماند و پایین می‌آمد. 2 – جوراب هایشان پس از یکی دوبار شستشو آب می‌رفتند. برخی از این افراد حتی بیشتر از 20 دلار برای یک جفت جوراب پرداخت می‌کردند. اما باز هم انتظارات آن ها برآورده نمی‌شد. مشکلات آن ها جدی بود و هرچه بیشتر از عمر جوراب ها می‌گذشت این مسایل جدی تر نیز می شدند. بنابراین ما به خوبی مسئله را درک کرده بودیم و می‌دانستیم که اگر بتوانیم از پس آن ها برآییم، یک فرصت بسیار مناسب برای کارآفرینی ایجاد خواهد شد. اولین اقداماتی که برای ساخت محصول، برند و شرکت خود انجام دادید، چه بودند؟ ما با افراد زیادی درباره مشکلات کلی در این زمینه صحبت کردیم و امکاناتی را که برای رفع این مشکل در بازار وجود داشت، ارزیابی نمودیم. بر اساس آن چیزی که ما از مشتریان بالقوه خود فرا گرفته بودیم، می‌دانستیم که مشکل اصلی درباره نحوه ساخت جوراب هاست. زمانی که من درک بهتری از آنچه که مردم می‌خواستند پیدا کردم، مسئولیت توسعه محصول را به عهده گرفتم و بر روی شناخت این صنعت و ساخت محصول مناسب تمرکز کردم. این تمام کاری بود که من در مدت 2.5 سال اول (جدا از کار روزانه و اصلی خودم) انجام دادم. من هیچ نامی، شبکه اجتماعی و استراتژی خاصی را برای محصول انتخاب نکردم و تمام تمرکزم بر روی ساخت محصول مناسب بود. امروز وجه تمایز DeadSoxy با سایر رقبایش، محصول این شرکت است و خواهد بود. ما یک برند محصول محور هستیم و کالای ما نشان دهنده تمام تلاش و کوشش ما است. از همان ابتدای کار من تصمیم داشتم که هویت DeadSoxy بر اساس یک محصول باکیفیت شکل بگیرد و برای این کار از طراحی هوشمندانه و پارچه مرغوب استفاده کردم. نام شرکت، پروفایل های شبکه های اجتماعی، استراتژی کسب و کار و عکس ها همگی جز مسایل حاشیه ای بودند که به آن ها توجهی نمی‌کردم. در صورتی که همه می‌خواستند که این موارد را نیز در کارم لحاظ کنم. چگونه و کجا اولین مشتری خود را پیدا کردید؟ اولین فروش ما از طریق تماس با یک شرکت بود که آن را از طریق اینستاگرام پیدا کردم. در ابتدا، من چندین تماس با شماره سرویس پشتیبانی مشتری که در سایتشان درج شده بود، داشتم تا بتوانم درک بهتری از کسب و کار آن ها پیدا کنم. زمان زیادی طول نکشید که من بتوانم با نام ها، عناوین، نقش ها و دیدگاه های آن ها آشنا شوم. پس از چندین روز کار و یک استراحت دو روزه، با آن شرکت تماس گرفتم و از آن ها خواستم تا من را به رییس شرکت وصل کنند. این تماس منجر به یک سفارش 25 هزار دلاری شد. خوشحالم هستم که بگویم آن ها هنوز از مشتریان ما هستند و همان یک تماس باعث شد که ما بتوانیم تا به امروز به درآمد 250 هزار دلاری از این شرکت برسیم. حتی امروز که به عنوان یک موسس یا مدیرعامل مشغول به کار هستم هرگز از یک تماس تبلیغاتی دست نخواهم کشید. جزئیات +زمان = یک جفت ایدهال مشکل کار در جزئیات است. باید گفت جزئیات یک محصول مشکل‌زا ترین جنبه آن است و همچنین بیشترین خلاقیت ها و ریسک های کار نیز در همین بخش یافت می‌شود. رمز موفقیت این است که همیشه تشنه یادگیری موارد جدید باشید و هرگز تصور نکنید که محصول شما بسیار مناسب است و بهتر از این نمی‌شود، حتی اگر به خوبی محصول DeadSoxy باشد. سعی کنید گروهی از مشاوران داشته باشید که همیشه در‌حال یادگیری و اجرای این کارها باشند. همچنین باید اضافه کنم که اگر شما برای پرکردن حساب بانکی خود عجله دارید، بنابراین بهتر است بدانید که موفقیت در کسب و کار و استمرار در آن به زمان نیاز دارد و نباید عجول باشید.

    نظرات