شرکت کنندگان “طرح توانمندسازی شغلی صدف” به سفیران اکوسیستم نوآوری تبدیل خواهند شد

شرکت کنندگان “طرح توانمندسازی شغلی صدف” به سفیران اکوسیستم نوآوری تبدیل خواهند شد

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری صبا؛ عادل دهدشتی در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری مرکز نوآوری صبا و پارک فناوری پردیس؛ اظهار داشت: مخاطبان “طرح توانمندسازی شغلی صدف” با اولویت جذب فرزندان بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری است.

وی ادامه داد: با همراهی اداره کل امور اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور نیاز سنجی انجام شد و به این نتیجه رسیدیم عدد قابل توجهی فارغ التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد داریم و به ما ثابت کرد مخاطب قابل توجهی در صندوق وجود دارد.

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا افزود: این دوره‌ها می‌تواند شرکت کننده‌ها را به سفیر اکوسیستم نوآوری تبدیل کند و استفاده از ارزش‌های نوآوری را در سازمان‌های مختلف بسط دهد.

دهدشتی با اشاره به تامین هزینه‌های “طرح توانمدسازی شغلی صدف” گفت: بخشی از هزینه‌ها بر عهده معاونت علمی ریاست جمهوری و بخشی دیگر را صندوق بازنشستگی کشوری و مرکز نوآوری صبا پرداخت خواهد کرد و بخش کمی که حدود 20 درصد است را شرکت کنندگان پرداخت خواهند کرد.

وی گفت: در این رویداد به جای استفاده از اساتید آکادمیک از مدیران میانی صندوق بازنشستگی کشوری که درگیر مهارت‌های ساختاری و میدانی هستند استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل مرکز نوآوری صبا اظهار داشت: 80 ساعت آموزش برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است که در این ساعت‌ها مهارت‌هایی از جمله کاروزی در مرکز و معرفی به استارت آپ‌ها و تبدیل به تیم نوآوری اتفاق خواهد افتاد.

دهدشتی گفت: این طرح بیشتر مخصوص بازنشستگان است اما در حوزه کارآفرینی بعد از دوره بازنشستگی نیز در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه در “طرح توانمندسازی شغلی صدف” آموش نرم، غربالگری برای شناسایی افراد مستعد و جذب حوزه‌های نوآوری مرکز نوآوری صبا بررسی شده است، اظهار داشت: تفاوت ما با دانشگاه‌ها و بنیاد نخبگان این است که ما افراد را در صنعت اکوسیستم قرار خواهیم داد.

    منبع خبر

    مرکز نوآوری صبا

    مرکز نوآوری صبا

    صندوق بازنشستگی کشوری نیز به دلیل بازه سنی مخاطبانش در خط مقدم پاسخگویی به نیازهای سالمندان است (در بهار ۹۹ میانگین سنی بازنشستگان کشوری ۶۴ سال بوده است). تغییرات ناگزیر در ساختار جمعیتی کشور، مستلزم بازنگری در شیوه‌های سنتی خدمت‌رسانی به این قشر از شهروندان است. در عصر حاضر، پیشرفت‌های فناوری و نفوذ کسب‌وکارهای نو در زندگی همه شهروندان، فرصتی بکر برای شکل‌گیری استارتاپ‌ها ایجاد کرده است که محصولا

      نظرات