“طرح توانمندسازی شغلی صدف” زمینه‌ای برای ورود فرزندان بازنشستگان به اکوسیستم نوآوری

“طرح توانمندسازی شغلی صدف” زمینه‌ای برای ورود فرزندان بازنشستگان به اکوسیستم نوآوری

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری صبا؛ معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری  گفت: به نظر میرسد یکی از کارهایی که می‌تواند پرچم دار آن باشیم این است که بیشتر تمرکز را بر حضور فیزیکی در محیط کار داشته باشیم.

شعبانی ادامه داد: شاید بهترین اقدام مسئولیت اجتماعی مرکز نوآوری صبا، رویداد صدف باشد. رویداد صدف می‌تواند رویداد فوق العاده‌ای در اکوسیستم نوآوری رقم زند.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: بعضی از بازنشسته‌های صندوق بازنشستگی کشوری، برند و اغلب شخصیت‌های برجسته در حوزه‌های علمی و سیاسی و فرهنگی از بازنشستگان صندوق هستند اما وارد اکوسیستم نشده اند که با این طرح میتوان آنها راترغیب کرد که تجربه خود را به فضایی پیوند زنند که ایجاد کسب و کارهای جدید داشته باشد.

در ادامه مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: برای ما که تجربه مراوده با بازنشسته‌ها و فرزندان بازنشسته داریم رویداد صدف بسیار ارزشمند است اما ما نباید تمرکز خود را فقط روی فرزندان بازنشسته‌ها بگذاریم بلکه باید برای خود افراد بازنشسته‌ برنامه داشته باشیم چرا سالمندان در سنین بالا به این نتیجه می‌رسند که نیاز به مهارت‌هایی دارند که در دوره جوانی آموزش ندیده‌اند.

    منبع خبر

    مرکز نوآوری صبا

    مرکز نوآوری صبا

    صندوق بازنشستگی کشوری نیز به دلیل بازه سنی مخاطبانش در خط مقدم پاسخگویی به نیازهای سالمندان است (در بهار ۹۹ میانگین سنی بازنشستگان کشوری ۶۴ سال بوده است). تغییرات ناگزیر در ساختار جمعیتی کشور، مستلزم بازنگری در شیوه‌های سنتی خدمت‌رسانی به این قشر از شهروندان است. در عصر حاضر، پیشرفت‌های فناوری و نفوذ کسب‌وکارهای نو در زندگی همه شهروندان، فرصتی بکر برای شکل‌گیری استارتاپ‌ها ایجاد کرده است که محصولا

      نظرات