معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور گفت:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور گفت:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور در جریان بازدید از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور پارک علم و فناوری گیلان گفت:

رویکرد کشور به سمت استارت آپ ها و فناوری های دانش بنیان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پارک علم و فناوری گیلان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور، عصر سه شنبه در نشست با .... که در مجتمع نیمه صنعتی فشتام برگزار شد، پس از شنیدن گلایه های فعالان استارتاپی حاضر در جلسه اظهار کرد: رویکرد کشور به سمت استارتاپ ها و فناوری های دانش بنیان است.

سعید شیرکوند گفت: دولت فعلی، بدون توجه به دولت قبلی و با رویکردی همچون تقویت صنعت، آغاز به کار کرد و درصدد ساخت شهرک های صنعتی برآمد.

وی با بیان اینکه هدف دولت از ایجاد شهرک های صنعتی، توسعه صنعت و ایجاد اقتصادی پویا بود افزود: با وجود چنین هدفی اما هدف اصلی بخش های خصوصی دریافت زمین بود.

این مسئول اضافه کرد: در بسیاری از موارد، صاحبان صنایع با دریافت تسهیلات و یا زمین اعطایی برای ایجاد صنعت و اشتغال، از ادامه روند فعالیت سر، باز زده اند و این سودجویی ها موجب شکست اهداف دولت در رونق شهرک های صنعتی شد و از این رو می توان گفت که هیچ شهرک صنعتی درحال حاضر درکشور وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور، ادامه داد: سرمایه ممکلت در شهرک های صنعتی خوابیده است و بر اساس آمارهای موجود، موفق ترین آنها کمتر از ۴۰ درصد فعالیت دارند.

شیرکوند خاطر نشان کرد: صاحبان صنایع با وجود دریافت وام های کلان‌، اما از بانک ها گلایه دارند و این درحالیست که دولت وظیفه اشتغال دارد و اگر بخش خصوصی فقط به مسئله سوددهی متمرکز باشد، اشتعال دولت نیز اجرایی می شود.

وی گفت: دولت به طور اختصاصی امتیاز و حمایت ویژه ای از استارتاپ ها انجام‌ نمی دهد بلکه با هرکدام به طور برابر برخورد کرده و به ایجاد رقابت میان آنها تاکید می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور، همچنین تاکید کرد: شهرداران باید با شوراهای شهر نیز برای دراختیارقراردادن بیلبورد به استارتاپ ها در تعامل باشند زیرا دولت دیگر توان مالی برای پرداخت چنین هزینه هایی ندارد.

شیرکوند با اشاره به سودجویی برخی از بخش های خصوصی که پس از دریافت تسهیلات و زمین مورد نظر، از ادامه فعالیت خودداری می کنند، گفت: شرایط اقتصادی کشور، اجازه حمایت به بخش های خصوصی نما به دولت را نمی دهد.

وی خطاب به سازمان هایی همچون تامین اجتماعی، اداره امور مالیاتی و دارایی تاکید کرد: این سازمان ها باید خدمات حمایتی از استارتاپ ها را اجرایی نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور همچنین بر لزوم حرکت به سمت کسب و کارهای جدید و به دور از مشکلات کسب و کارهای سنتی تاکید کرد.

شیرکوند گفت: نوع درخواست حمایتی استارتاپ ها از دولت نیز باید به طور واضح مشخص شود.

وی ادامه داد: دولت به کسب و کاری که قدرت مقاومت در بازار و درآمد زایی دارد نیاز دارد و به بخش های خصوصی که قدرت رقابت با بازهای کسب و کار را نداشته باشند نیازی ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور همچنین از واحدهای فعال فناور در مجتمع کارگاهی نیمه صنعتی فشتام نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان میزان تولید، اشتغال، رونق اقتصادی و مشکلات این واحدها قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون فناوری اداره کل پارک علم و فناوری گیلان، معاون پژوهشی دانشگاه گیلان، مدیر کل فنی حرفه ای و برخی از مدیران دستگاه های مرتبط نیز در این بازدید حضور داشتند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات