«برج نوآوری هرمز» آغازی بر رونق زیست بوم نوآوری هرمزگان است

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری که امروز برای حضور در جمع فعالان جوان و خلاق و حمایت از کسب و کارهای مهمان استان هرمزگان بود، «برج نوآوری هرمز» پارک علم و فناوری هرمزگان را افتتاح کرد.

ستاری،  در این مراسم از اهمیت رونق گرفتن پهنه‌های پرورش ایده‌های خلاقانه گفت و ادامه داد: این پروژه ها موجب می‌شود اتفاقات خوبی در کارآفرینی و خلق ارزش افزوده، آن هم به دست نیروی انسانی خلاق و انگیزه مند استانی رخ دهد.

وی ادامه داد:  یکی از مهم ترین آثار ارزشمند ایجاد بسترهایی مانند برج نوآوری هرمز، دمیده شدن روح تازه در کالبد زیست بوم نوآوری و کارآفرینی و نوآوری استان است.

ستاری، با بیان این‌که برج نوآوری یک شروع برای استان هرمزگان است تا با این  حرکت، زمینه برای رونق و بلوغ ایده های خلاقانه استارتاپی و دانش بنیان سازگار با بوم استان فراهم شود، گفت: در آینده نزدیک، به دست بخش خصوصی گام های بزرگی برای توسعه چنین فضاهایی برای شکوفا شدن ایده های نوآورانه جوانان دانشگاهی اتفاق خواهد افتاد. ما نیز به طور جدی برای حمایت های مادی و معنوی از شرکت های دانش بنیان و ایجاد چنین بسترهایی گام بر می داریم.

وی با اشاره به حمایت از شرکت های دانش بنیان با اجرایی ساختن قانون حمایت از این شرکت ها و برنامه حمایت از کسب و کارهای خلاق، افزود: حتی در زمینه معافیت های سربازی جوانان خلاقی که در توسعه و تجاری سازی این ایده ها نقش دارند حمایت های لازم را انجام می دهیم.

ستاری با تاکید بر این که رونق اقتصاد دانش بنیان زیست بومی را به عنوان زایشگاه و محل بالنده شدن ایده های نوآورانه نیاز دارد، اظهار کرد: محیط پارک علم و فناوری استان هرمزگان بستر خوبی برای توسعه این ایده ها فراهم کرده است؛ دیگر بخش های نیز باید با این زیست بوم همراه شوند و با کمک به شکوفا شدن ایده‌های خلاقانه جوانان استان، محیط هرمزگان را به سوی تحولی هم راستا با مزیت‌های بومی اش پیش ببرند.

فرآیند احداث برج فناوری هرمز در قالب پارک علم و فناوری استان هرمزگان، از سال ۱۳۹۶ با هدف ایجاد فضای فیزیکی استقرار فناوران، نوآوران و شرکت‌های دانش‌بنیان استان و ایجاد زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی در استان با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری آغاز شد.

این برج ۹ طبقه ای، شامل یک طبقه فضای کارگاهی و آزمایشگاهی، یک فضای اشتراکی متعلق به استارتاپ‌ها و دیگر طبقه‌ها متعلق به شرکت‌های مرکز رشد، رشد یافته و دفاتر تحقیق و توسعه صنایع فعال در استان هرمزگان است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان ها را در مسیر پیشرفت هرمزگان هدایت و حمایت کند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این نشست بیان کرد: بخش قابل توجهی از سرفصل‌های دانشگاهی و رشته های تحصیلی، متناسب با نیازهای استان نیست و رشته های ماموریت محور و متناسب با نیاز منطقه تعریف نشده است. به طور مثال در حوزه دریا که مزیت بومی استان است، محدودیت هایی وجود دارد وقتی می خواهیم دانشگاه را با صنعت همراه کنیم، آن همخوانی کافی و لازم وجود ندارد و دانشگاه های ما نمی توانند پاسخگوی نیازهای صنعت باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ابراز امیدواری کرد با حمایت و عزم جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه ها بتوانند نیازهای استان را تامین کنند ضمن آن که دیگر دانشگاه های کشور هم به کمک استان بیایند و بتوانند در تعامل با دانشگاه های بومی، پاسخ گوی نیازهای استان باشند.

وی با بیان ای که شرکت های دانش بنیان هم به خوبی فعالیت می کنند و در مسیر گام دوم انقلاب قدم بر می دارند گفت: پارک علم و فناوری استان و بخش نخبگان استان نیز گام های خوبی برداشته اند که اگر ارتباط این بخش ها به یکدیگر بیش تر شود، می تواند مبدا ثمرات و برکات بسیاری باشد.

حمایت و هدایت شرکت های دانش بنیان  در حوزه صنایع کوچک و سبک، صنایع دستی و گردشگری می تواند به تقویت اشتغال و پیشرفت جوانان دانش آموخته استان کمک بسیاری کند که خوشبختانه با جدیت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  دنبال می شود.

در پی تحول اقتصاد به مدد جوانان خلاق و کارآفرین هستیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دیدار با در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، از تلاش های این معاونت برای رونق زیست بوم کارآفرینی و نوآوری گفت و ادامه داد: فرهنگ اقتصاد دانش بنیان، را زمینه ساز تزریق نسل جدیدی از کارآفرینان به رگ‌های جامعه دانست و گفت: خاستگاه این نسل جوان و تازه نفس کارآفرین، دانشگاه ها و نوآوری برجسته‌ترین مزیتش به شمار می رود..

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانشبنیان بر این که  توسعه یک امر درون زا است تاکید کرد و ادامه داد: توسعه ای که می خواهد پایدار باشد و مشکلی از جامعه حل کند، باید با ویژگی های استانی سازگار باشد، این نوع توسعه از دل استان می‌جوشد و جوانان خلاق و با انگیزه، موتور محرک این توسعه هستند.

به گفته ستاری، محور توسعه  پایدار که اقتصاد دانش بنیان بر آن تاکید می کند، مزیت های بومی است و اشتغال و ارزش افزوده ای که از این حوزه حاصل می شود، چشمگیرتر و سودمندتر از صنایع غیر بومی خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از حمایت رونق کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها در حوزه مزیت های بومی استان مانند صنایع دستی و دریایی گفت و ادامه داد: اقتصاد دریا یک حوزه بکر و درآمدزا متعلق یه استان هرمزگان است که با حمایت از توسعه کسب و کارهای دانش بنیان این حوزه، اشتغال و ثروت آفرین خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آخرین بخش از سفر به استان هرمزگان، در نشست «رونق تولید و اقتصاد دانش‌بنیان» که با حضور استاندار و جمعی از فعالان دانش بنیان و اقتصادی برگزار می شود، حضور خواهد داشت

پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات