کپسول‌های خوراکی آهسته رهش «ایران‌ساخت» شد

کپسول‌های خوراکی آهسته رهش «ایران‌ساخت» شد

کپسول‌های خوراکی آهسته رهش (موسوم به بلوث) می توانند مانند یک حمل کنند، مواد دارویی را در یک بازه زمانی ۶ ماهه در بدن دام به تدریج آزاد کنند.

دام سنگین به مواد معدنی، ویتامین‌ها و داروهای قابل توجهی نیاز دارد تا ضمن طی کردن سن رشد به بیماری های مختلف دچار نشود. به علاوه تزریق های مکرر، ضمن آنکه می تواند مشکلات و عوارضی در پی داشته باشند، ممکن است توجیه اقتصادی نیز نداشته باشد.

ابوذر دهقان مدیر عامل شرکت گل پونه صفاهان می گوید این کپسول ها به دلیل تکنولوژی که در آن به کار رفته می تواند دارو را در یک بازه زمانی بلند مدت آزاد کند، که این مسئله کمک شایانی به سلامتی دام می کند.

وی در ادامه گفت: قیمت محصول تولیدی این شرکت یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی آن است.

از نظر کیفیت نیز تفاوت چندانی میان کپسول‌های ایران ساخت و کپسول‌های وارداتی وجود ندارد.

دهقان در ادامه با اشاره به حمایت‌های موثر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: شرکت گل پونه صفاهان قریب ۵ سال است که در پارک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است و با توجه به معافیت‌های در نظر گرفته شده برای مجموعه توانستیم در آغاز راه با اعتماد به نفس بیشتری گام برداریم.

همچنین تسهیلات دریافتی توانست کمک موثری برای ادامه فعالیت‌های شرکت باشد. در حال حاضر چند نمونه از کپسول های آهسته رهش تولید کرده ایم و در حال کار بروی ۱۰ نمونه دیگر هستیم که در مرحله R ;D قرار دارد.

مدیر عامل شرکت گل پونه صفاهان در ادامه اظهار کرد : از پروژه های تحقیقاتی در دست کار ۵ نمونه ویژه دام سبک طراحی شده است و ۵ نمونه نیز به دارندگان دام سنگین عرضه خواهد شد.

شرکت دانش بنیان گل پونه صفاهان در سال ۱۳۹۰ و با ایده محوری "تولید بلوس (کپسول) های خوراکی آهسته رهش" در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شد. این شرکت متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و کارشناسان متخصص در حوزه های صنایع غذایی، علوم دامی، محیط زیست، خاکشناسی و فضای سبز می باشد.

در ابتدای فعالیت، شرکت فعالیت خود را بر روی ساخت محصولات و تجهیزات آزمایشگاهی متمرکز کرد و در این راستا توانست دستگاه‌های آزمایشگاهی به نام های شبیه ساز هضم مواد خوراکی و دستگاه خودکار اندازه گیری گاز تولیدی را در شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان تولید کند.

علاوه بر این، شرکت در زمینه تولید محصولات غذایی فراسودمند برپایه گیاهان دارویی و همچنین ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های علوم دامی، صنایع غذایی، محیط زیست و فضای سبز شهری نیز فعالیت دارد .

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام /۳۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات