عقد تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری و صدا و سیمای مرکز کردستان

عقد تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری و صدا و سیمای مرکز کردستان

دکتر قادرزاده رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: سال ۱۴۰۱ سالی است که مزین به شعار "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" است و در این سال تعامل رسانه مردمی صدا و سیما و پارک علم و فناوری کردستان، می‌تواند به تحقق این شعار که همانا توسعه استان است، کمک کند. وی در ادامه افزود: استان کردستان با توجه به ظرفیت این زیست‌بوم در حوزه معادن، کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و .... می‌تواند با استفاده از ظرفیت های فناورانه در زمینه بین‌المللی‌سازی فعالیت‌های فناورانه و رفع معضل بیکاری موثر باشد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان، در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی پارک‌های علم و فناوری، گفت: پارک‌های علم و فناوری کشور به راستی یکی از مردمی‌ترین نهادهای علمی کشور است. وی همچنین تصریح کرد:  در راستای دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور، نقش مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان دو بازیگر کلیدی اکوسیستم نوآوری قابل توجه است. مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نه تنها شکاف‏های موجود بین دانشگاه‏ها و سایر بخش‏ها مانند صنعت، کشاورزی و سلامت را رفع می‌کنند، بلکه با جذب سرمایه‌های انسانی توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، روند انتقال فناوری و دانش را نیز تسهیل کرده و حرکت به سمت رشد و توسعه اقتصادی دانش‌بنیان را تسریع می‌کنند.

دکتر قادرزاده گفت: هدف ما توسعه پارک علم و فناوری کردستان به دورترین نقاط روستایی استان است و در این راه نیازمند کمک تمامی دستگاه‌های استان به ویژه صدا و سیمای مرکز کردستان به عنوان مهمترین رسانه ملی و محلی هستیم.

ایشان به فعالیت ۱۲۰ واحد فناور و ۵۲ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در کردستان اشاره کردند و افزوند، بیش از ۸۴۰ جوان صاحب ایده، فناور، نوآور و دارای خالقیت در پارک علم و فناوری کردستان مشغول به کار هستند و امیدواریم با بهبود زیرساخت‌ها و مساعدت تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به خصوص صدا و سیما، در آینده این ظرفیت توسعه یابد.

در ادامه دکتر عبدالملکی رییس صدا و سیمای مرکز کردستان، در این جلسه گفت: توسعه بدون پشتوانه علمی و فرهنگی به صورت کامل امکان پذیر نیست و برای تحقق این مهم، رسانه، دانشگاه‌ها و پارک های  علم و فناوری باید با هم تعامل موثر داشته باشند. وی همچنین گفت: از آنجاییکه شعار سال معطوف به اقتصاد دانش بنیان است، صدا و سیمای استان نیاز به جهش در این حوزه را وظیفه خود دانسته و می‌خواهیم با کمک گرفتن از ظرفیت نخبگان، نوآوران و فناوران که هسته آن در پارک علم و فناوری است انجام وظیفه نماییم. رییس صدا و سیمای کردستان، در پایان گفت: تعامل دانشگاه، پارک و رسانه ملی می‌تواند زمینه ساز گفتمان زیست دانش محور شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات