«یورو تاک» راهی برای آینده بهتر خرده‌فروشی

«یورو تاک» راهی برای آینده بهتر خرده‌فروشی

«یورو تاک» راهی برای آینده بهتر خرده‌فروشی

متاورس، امکان جدید موفقیت

پس از ۲ سال جلسات مجازی به‌خاطر شیوع کرونا، لاس‌وگاس در یک گردهمایی بزرگ با عنوان « یورو شاپ تاک ۲۰۲۲» میزبان بیش از ۱۰ هزار شرکت‌کننده و ۶۰۰ حامی و غرفه‌دار در قالب همایش بزرگ خرده‌فروشی بود.

در حالی که از اوبر، والگرینز و میسیز به‌عنوان بزرگ‌ترین میهمان مراسم یاد می‌شد، برخی پیچیده‌ترین مسائل خرده‌فروشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در حال حاضر ۸۰ درصد از مصرف‌کنندگان، تجربه‌ای را که یک برند از محصولاتش در ذهن مخاطبان به جا می‌گذارد، به اندازه محصولات و خدماتش مهم می‌دانند. در این شرایط برندها باید بدانند چگونه حس وفاداری مشتری را تحریک کنند و در مسابقه خرده‌فروشی آنلاین برنده شوند .

همان‌طور که برنامه‌ها برای دوره بعدی «شاپ تاک» در حال شکل‌گیری است، پانل‌های مشابه در مورد نحوه استفاده موثر از استراتژی‌های بازاریابی جدید، فناوری‌های پرطرفدار، راه‌حل‌های تجارت الکترونیک، تحویل، ساخت برند، پرداخت‌ها و زنجیره تامین در میان داغ‌ترین موضوعات خرده‌فروشی به چشم می‌خورد. تم‌های ثابتی در هر پنج مولفه ارائه شده در رویداد لاس‌وگاس وجود داشت؛ از بازگشت به فروشگاه فیزیکی تا شراکت مدیران در بحث‌های مرتبط با سرعت تغییرات در خرده‌فروشی.

در حالی که شهرهای مهم دنیا ضمن کاهش یا برداشتن کامل محدودیت‌های دوران کرونا، امکان بازگشت حداکثری مردم به مراکز خرید و خرده‌فروشی را به‌وجود آورده‌اند، راهکارهای جدیدی در مورد تکنولوژیک‌تر شدن مراکز خرید وجود دارد. هیولای ورشکستگی و دستورات دولت‌ها برای بسته شدن فروشگاه‌ها در دوران کرونا، ضربه اساسی به تجارت آفلاین زد، اما با بهتر شدن اوضاع، شرایط فروشگاه‌های فیزیکی بهبود یافته است. حتی قبل از همه‌گیری، مصرف‌کنندگان تمایل خود را برای نوع جدیدی از تجربه خرید ابراز کردند. کارشناسان می‌گویند همه‌گیری، این علاقه را تشدید کرد. مدیران هم گفته‌اند با افزایش خدمات تحویل، خریداران انتظار دارند فروشگاه‌ها هم تجربه متفاوتی از خرید، فراروی مشتریان قرار دهند.

باب شروین، مدیر ارشد بازاریابی (Wayfair) می‌گوید، با افتتاح سه فروشگاه جدید، برند DTC) ) به‌عنوان خرده‌فروش کالاهای خانگی در حال ایجاد نوع جدیدی از تجربه خرید چندکانالی است که مرز بین آنلاین و آفلاین را محو می‌کند. او در این باره می‌افزاید: «چه مشتریان ما سفر خود را از یک فروشگاه شروع کنند و چه به‌صورت آنلاین خریدهای‌شان را انجام دهند، تمرکز ما برایجاد یک تجربه خرید یکپارچه در هر نقطه است. فروشگاه‌های خرده‌فروشی فیزیکی ما مکمل تمام کارهایی هستند که در تجارت الکترونیک انجام می‌دهیم. چنین اقدامی، این امکان را می‌دهد تا با مشتریان خود در ارتباط باشیم.»

ورود به متاورس

این‌که آیا شرکت‌ها مسیر روشنی را برای نحوه ارتباط با مصرف‌کنندگان با استفاده از متاورس ترسیم کرده‌اند یا هنوز در حال کشف جایگاه خودشان در این فضا هستند، موضوع مشترک بسیاری از مدیران در «شاپ تاک» بود. خرده‌فروشان به طریق مختلف با مصرف‌کنندگان در متاورس ارتباط برقرار می‌کنند؛ به‌عنوان مثال، با ایجاد یک دنیای مجازی که در آن می‌توانند فروشگاه‌های خود را بسازند، با دوستان‌شان ملاقات کنند، نقش بازی کنند، حتی خریدهایی انجام دهند و آزادانه در مراسم مد شرکت کنند. اولسون، یکی از سخنرانان اصلی مراسم می‌گوید: «متاورس بهترین بستر برای اجتماعی شدن است.»

حفظ مشتری همیشه گریزان، یکی از مهم‌ترین نکات مورد بحث در «شاپ تاک» بود . طبق گزارشی در سال ۲۰۲۱، بیش از ۷۵ درصد از مصرف‌کنندگان، عادت‌های خرید خود را از آغاز همه‌گیری تغییر داده‌اند؛ در حالی که فقط ۳۹ درصد برندها یا خرده‌فروش‌هایی را که از آن‌ها خرید می‌کنند، تغییر داده‌اند . «کریستین پندارویس» رئیس و تاجر اصلی می‌گوید که متاورس کلید ایجاد ارتباطات معتبر با مصرف کنندگان است . مشارکت در خرده‌فروشی به چیزی شبیه یک روند تبدیل شده است .

یکی از مهم‌ترین مباحث در مراسم اخیر، امکان بالقوه تجمیع برندها بود؛ آنچه از طریق یک همکاری نزدیک، به برند ضعیف‌تر کمک می‌کند در سایه برندهای بزرگ‌تر اوضاع خودش را بهبود بخشیده و دوباره اوج بگیرد. در این باره، مثالی هم زده شد؛ برندی که ۴ سال پیش به ورشکستگی رسید، حالا از طریق تجمیع و همکاری با همتای مشهورتر خودش، بیش از ۵۰ درصد نسبت به دوران قبل از ورشکستگی رشد مالی داشته است! گاهی با یک مشارکت واقعی، فراتر از یک برند می‌توان صنعتی به بزرگی خرده‌فروشی را نجات داد.

منبع: retaildive.com

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات