پارک علم و فناوری استان می‌تواند بهترین مرجع در حل شبکه مسائل شهرداری مشهد باشد

پارک علم و فناوری استان می‌تواند بهترین مرجع در حل شبکه مسائل شهرداری مشهد باشد


دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در دیدار با شهردار مشهد، ضمن تاکید بر همکاری در راستای تحقق شعار سال، اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی مرجع حل نیازهای فناورانه کشور در شرق کشور می‌باشد و لذا می‌تواند بهترین مرجع در حل شبکه مسائل شهرداری مشهد باشد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی؛ شهردار مشهد در نشست مشترکی که در ۲۷ فروردین ماه سال جاری با رئیس پارک علم و فناوری استان برگزار شد، ضمن تاکید بر همکاری در راستای تحقق شعار سال، اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی می‌تواند بهترین مرجع در حل شبکه مسائل شهرداری مشهد باشد.

سید عبدالله ارجائی، شهردار مشهد در این نشست، به فعالیت‌های مشترک پارک استان و شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: دو طرف می‌توانند در رفع مشکلات شهری و ارتقاء ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، همکاری مشترک و تعاملی داشته باشند.

ارجائی افزود: شهرداری مشهد می‌تواند بزرگترین سفارش‌دهنده و مصرف‌کننده علم بومی باشد و پای این ریسک هم ایستادگی خواهد کرد. چرا که ضریب این ریسک کاری، دقیقا محاسبه شده است.

شهردار مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود اضافه کرد: آنچه برای ما مهم است دو‌طرفه و دوجانبه بودن این همکاری است و باید مشخص شود که این همکاری، چه دردی از مشکلات کلان‌شهر مشهد را دوا خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: در شهرداری مشهد، تنوع کار و فعالیت بسیار زیاد است و ما دست همکاری را به سمت شما دراز کرده‌ایم. اما شرط آن، باز شدن گره‌ای از مشکلات و مسائل شهر مشهد است و در این خصوص، مسائل شهرداری، کاملا مشخص و معین است.

ارجائی با اشاره به بخشی از نیازهای شهرداری در رفع و گره‌گشایی آن اظهار کرد: به عنوان مثال، در موضوع بازیافت و زباله، شش فرآیند وجود دارد که در هر بخش آن نیاز به این همکاری وجود دارد. در شهرداری مشهد، ۲۴۰ فرایند نیاز به کار و تلاش دارد و شهرداری آماده همکاری با پارک و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در راستای حل و رفع مشکلات این فرایندها است. وی همچنین آمادگی همکاری در موضوعاتی چون خدمات شهری، حمل و نقل، آلودگی هوا، مصرف سوخت اتوبوس و دیگر حوزه های عملیاتی را صددرصد عنوان کرد.

دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در این دیدار با اشاره به شعار سال"تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" و تبیین منویات مقام معظم رهبری، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و موارد مذکور، گفت: تولید علم و چشم‌انداز آن در کلام رهبر معظم انقلاب، بسیار ارزشمند است و پارک علم و فناوری خراسان رضوی مرجع حل نیازهای فناورانه کشور در شرق کشور می‌باشد.

میرزائی در ادامه این سخنان تصریح کرد: یکی از اهداف ما با توجه به استعداد منطقه و ذخایر ارزشمند آن، ایجاد پردیس صنایع معدنی و آزمایشگاه مرجع و درنهایت افزایش ضریب اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: نگرش و اولویت اصلی در دوره جدید ریاست پارک، صنایع غذایی و کشاورزی و حل مسائل مغفول‌مانده و تولید علم به همراه گفتمان است.

دکتر میرزائی افزود: در کشور، مستندسازی‌های بسیار خوب و جامعی صورت گرفته است، اما در سال جدید که به‌نام "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" متنعم شده‌است، پارک استان به دنبال ارتقاء جایگاه تولید علم و تبدیل علم به ثروت در حوزه‌ها و موضوعات مختلف آن است.

وی در ادامه ضمن اشاره به همکاری‌های گسترده با شهرداری مشهد اعلام کرد: ایجاد یک نمایشگاه دائمی محصولات فناورانه و دستاوردهای این حوزه، می‌تواند ارتباط مستمر مراکز مختلف زیرمجموعه پارک با معاونت‌ها و زیرمجموعه‌های شهرداری مشهد مقدس را فراهم آورد که دغدغه‌مند و نیازمند این همکاری فناورانه در رفع معضلات شهری اند.

در خاتمه، شهردار مشهد به عنوان یکی از مشکلات و معضلات شهری، مسئله خزه‌ها و حواشی این مشکل را در رودپارک مشهد اعلام کرد و رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی درخصوص بازدید میدانی از این حوزه، اعلام آمادگی کرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات