بازدید میدانی از پروژه رودپارک کلانشهر مشهد را انجام داد

بازدید میدانی از پروژه رودپارک کلانشهر مشهد را انجام داد


رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: عنایت به جلسه فی‌مابین با شهردار مشهد و آگاهی از مشکلات زیست‌محیطی رودپارک، برآن شدیم که به صورت میدانی از روند این معضل زیست‌‎محیطی بازدید داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی، دکتر مسعود میرزائی‌ شهرابی و هیئت همراه روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱، در بازدیدی میدانی از رشد بی‌رویه خزه‌ها و جلبک‌های رودپارک مشهد، در جریان نوع ساختار این مجموعه و دلایل ساخت آن قرار گرفت.

دکتر میرزائی در ادامه این بازدید و جلسه‌ای با مهندس ناظر این مجموعه تصریح کرد: این رویداد به عنوان یک چالش در عدم تدوین راهبردهای تخصصی و آینده‌نگری و همچنین نبود یک تیم نظارتی در تبیین چشم‌انداز این پروژه، مطرح می‌باشد.

رییس پارک علم و فناوری افزود: اگر در هر پروژه و ایجاد تنوع در مجموعه شهری به صورت تخصصی، امکان‌سنجی ریسک و پیوست‌های آن در نظر گرفته شود، کمترین آسیب شهری و اجتماعی در آن روی خواهد‌داد.

وی همچنین تاکید کرد: یکی از پیوست‌های معمول در ساخت و سازهای شهری و همچنین ایجاد تنوع در این موضوع، پیوست محیط زیستی آن است که این پیوست به عنوان مهمترین عامل در توسعه و جلوگیری از مشکلات شهری خواهد‌ بود.

دکتر میرزائی در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم با در اختیار داشتن تیم تخصصی در مجموعه پارک علم و فناوری استان بتوان در رفع این مشکل شهری که در جلسه با شهردار مشهد به عنوان یک اولویت مطرح شد، کارهای جهادی صورت گیرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات