رییس پارک علم و فناوری کردستان در دیدار با رییس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای شعار سال عنوان کرد:

رییس پارک علم و فناوری کردستان در دیدار با رییس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای شعار سال عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، دکتر قادرزاده با تاکید بر سیاست گسترش پارک علم و فناوری کردستان و فرهنگ نوآوری و فناوری به تمامی نقاط استان، اظهار داشت: مراکز رشد مریوان، قروه و بیجار و همچنین مراکز نوآوری شهرستان‌های سنندج، مریوان، دیواندره، سقز و بیجار در این راستا ایجاد شده‌اند و امید بر این است که در آینده تمامی شهرستان‌ها در صورت شناسایی پتانسیل‌ و همت همه دارای مرکز رشد باشند.

وی در ادامه افزود: سال ۱۴۰۱ سال تحول ساختاری است و با توجه به تاکید بر واژه دانش‌بنیان در شعار سال، پارک علم و فناوری به عنوان هسته تعاملات فناورانه و نوآورانه اهمیت بیش از پیش می‌یابد اما این مهم فقط با همدلی، هم‌افزایی و تعامل همه دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استان میسر است.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به طرح‌های نوآورانه و فناورانه وزارت عتف، اظهار داشت: خوشبختانه طرح‌هایی در وزارت عتف و معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری در حال تدوین و اجراست که برخی از آنان می‌تواند به تغییر بنیادین در نگرش به اقتصاد دانش‌بنیان منجر شود. از جمله این طرح‌ها طرح توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها (تانا)، شبکه‌سازی بین‌المللی و تقویت دیپلماسی فناوری و نوآوری و ایجاد سامانه ایده‌ها و نیازها (نان) است که همه این طرح‌ها در راستای حمایت از توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری با محوریت پارک‌های علم و فناوری می‌باشد.

وی در ادامه افزود: خانه های خلاق و نوآوری به عنوان یکی از هسته‌های مهم در جهت تسهیل فرایند تجاری‌سازی ایده و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه، ارائه راه حل‌های فناورانه و نوآورانه در عرصه صنایع فرهنگی و خلاق و همچنین شبکه‌سازی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی کشور می‌باشد که در آینده بسیار نزدیک ۵ خانه خلاق و نوآوری در استان افتتاح خواهد شد.

دکتر قادرزاده همچنین با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ توانمندی اعضای هیات علمی و فضای فیزیکی گفت: در عصر اقتصاد دانش‌بنیان، با اهمیت یافتن نقش دانش و نوآوری در توسعه اقتصادی، سیستم‌های نوآوری جدیدی طراحی گردیده‌اند که در چهارچوب آن، سازمان‌های مختلف در جهت تولید و کاربرد دانش با یکدیگر تعامل دارند و این تعامل میان پارک علم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نقش‌آفرینان این اکوسیستم در قالب برگزاری رویدادهای مشترک، کارگروه‌های تخصصی جهت حل معضلات استان، و نشست‌های هم‌اندیشی قابل اجراست.

دکتر قادرزاده در پایان اظهار امیدواری کرد که در هفته آینده تفاهم‌نامه همکاری میان پارک علم و فناوری کردستان و دانشگاه آزاد اسلامی نهایی شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات