اجازه نداریم به شعار سال نگاه تشریفاتی داشته باشیم

اجازه نداریم به شعار سال نگاه تشریفاتی داشته باشیم

اجازه نداریم به شعار سال نگاه تشریفاتی داشته باشیم

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: شعار مقام معظم رهبری فراتر از شعار، یک امر و چراغ راه توسعه کشور است.
بنابراین گزارش، محمد عاشوری به همراه دوتن از معاونان خود در نشست مشترک با رئیس پارک علم و فناوری استان قم مسیر ارتباط با علم و فناوری استان با پارک است گفت: در نظر داریم برای شناخت نیازها و دغدغه های شرکت های فناور در حوزه تامین اجتماعی همایش آموزشی برگزار کنیم.
لزوم برگزاری نشست های آموزشی مشترک
مدیرکل تامین اجتماعی با تاکید براینکه شرکت های دانش بنیان برای معافیت حق بیمه دفاتر قانونی شفاف داشته باشند گفت: برخورداری از حمایت ها و تسهیلات قانونی نیازمند دفاتر قانونی شفاف و به روز شرکت هاست.

وی از پیشنهاد تمرکز یکی از شعب دفاتر بیمه تامین اجتماعی برای خدمات رسانی به شرکت های فناور استقبال کرد و گفت: در این زمینه باید با اطلاع رسانی و فراخوان شرکت های واجد شرایط دست یابی به حمایت های ویژه را برای دریافت خدمات مطلع کرد.
در بخش دیگری از این نشست، رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اعلام اینکه مقام معظم رهبری بیش از ۲۰ سال است که پرچمدار توسعه علم و فناوری در کشور هستند گفت: نامگذاری سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین توسط مقام معظم رهبری در واقع نامگذاری قرن جدید محسوب می شود و نشان دهنده خیلی از سازوکارهای اصلی نظام است.

دکتر سید حسین اخوان علوی با بیان اینکه توسعه زیست بوم فناوری استان نیاز همکاری تمام سازمان و نهادهای استان دارد گفت: زمانی قرار بود که مدیریت تامین منابع انسانی شرکت های فناور عضو پارک براساس قوانین مناطق آزاد تجاری باشد که عملا این اتفاق نیفتاد و موضوعات مربوط باید از طریق سازمان تامین اجتماعی رفع و رجوع شود.

راه اندازی شعب متمرکز و تخصصی خدمات رسانی بیمه ای به شرکت های فناور
وی با بیان اینکه باید برای ۲۸۰ شرکت فناور استان خدمات رسانی تخصصی تامین اجتماعی فراهم شود گفت: واقعا نباید چالش های میان دولت و سازمان تامین اجتماعی گریبانگیر شرکت های فناور شود و مسائل بیمه تامین اجتماعی کارکنان این شرکت ها با تمام ظرافت های قانونی حل و فصل شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به مساله شرکت های فناور در زمینه حق پیمان گفت: امیدواریم سازمان تامین اجتماعی گواهی مجوز فناوری شرکت های عضو پارک را به عنوان ملاکی برای مفاصا حساب در نظر بگیرد.
اخوان علوی برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی میان کارشناسان حوزه سازمان تامین اجتماعی و شرکت های فناور را یک امر ضروری تلقی کرد و گفت: بسیاری از مشکلات دوجانبه شرکت های فناور با مساله بیمه تامین اجتماعی، نداشتن آشنایی کامل با قوانین است.
پایان بخش حضور مدیرکل و دو تن از معاونان تامین اجتماعی استان قم بازدید از دو شرکت دانش بنیان باسلام و آفاق مستقر در پارک علم و فناوری استان قم بود که در این بازدید درخواست ها و مشکلات این دو شرکت بررسی و ارزیابی شد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات