تسهیلات و حمایت‌های پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری تشریح شد

تسهیلات و حمایت‌های پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری تشریح شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان در این جلسه بیان داشت: با وجود همه سختی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، در حال ساخت زیست‌بوم فناوری استان هستیم و در این مسیر همه باید همدلانه کنار هم قرار داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان، کار مهم و موثر در حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور است، گفت: حدود ۷۶ درصد از سرمایه صندوق متعلق به بخش خصوصی است و این صندوق، تسهیلات ۱۲ درصد به کسب‌وکارهای نوپا در حوزه دانش‌بنیان پرداخت می‌کند که نشان دهنده این است که صاحبان صنایع و سرمایه، از راه‌اندازی این صندوق به دنبال کسب درآمد نبودند، بلکه می‌خواهند کمکی به حوزه علم و فناوری استان نمایند.

وی اضافه کرد: تا قبل از شکل‌گیری صندوق پژوهش و فناوری در استان گلستان، سهم ما از خطوط اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی صفر بود اما سال گذشته توانستیم ۳۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای حمایت از واحدهای فناور اخذ نماییم.

وی با اشاره به روند پرداخت تسهیلات حمایتی از سوی پارک به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در ابتدای سال ۹۸، مجموع تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان مجموعاً ۳۰۰ میلیون تومان بود که این رقم در پایان سال ۱۴۰۰ به حدود ۴ میلیارد تومان در سال رسید؛ این در حالی است که در این سال‌ها بودجه پارک حدود ۲ برابر شده اما میزان تسهیلات پرداختی ما بیش از ۱۰ برابر رشد پیدا کرده است.

دکتر غفاری همچنین ابراز داشت: تا به امروزحدود ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور پارک گلستان تخصیص که برای دریافت به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی و در مسیر پرداخت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که همه تامین منابع مالی نباید به سمت تسهیلات بانکی باشد بلکه باید از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش قابل توجهی از منابع را تامین کند. موضوع دیگر این است که باید اطلاعات کافی به افراد داده و مسیرها نیز مشخص شود. ضمن اینکه انتظار داریم تمام منابع صندوق از حالت سپرده خارج شود؛ ما در پارک علم و فناوری استان همه سپرده‌هایی که به آن سود تعلق می‌گرفت را باطل کردیم چون وظیفه ذاتی ما دریافت سود نیست بلکه باید از استارتاپ‌ها حمایت کنیم.

رئیس پارک‌ علم و فناوری گلستان با تاکید بر دانش‌بنیان شدن واحدهای فناور و استارتاپ‌ها بیان کرد: در صورت دانش‌بنیان شدن علاوه بر تسهیلات پارک و صندوق پژوهش و فناوری، می‌توانند به چندین منابع دیگر نیز دسترسی داشته باشند.

دکتر غفاری در پایان بر تعامل با سایر دستگاه‌ها برای اختصاص بخشی از تسهیلات خود با حوزه دانش‌بنیان‌ها تاکید کرد و گفت: در حال رایزنی با دستگاه‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و ... هستیم‌ تا بخشی از منابع خود را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دهند.

گفتنی است در این جلسه علاوه‌بر تشریح تسهیلات حمایتی از سوی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان، مدیران واحدهای دانش‌بنیان و فناور حاضر در جلسه نیز به بیان خواسته‌ها و مسائل و مشکلات خود پرداختند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات