بخش کشاورزی حدود ۱۸درصد از تولید ناخالص ملی را به خودش اختصاص داده است


به گزارش اداره روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مراسم افتتاح اولین دهکده فناوری و نوآوری جهادکشاورزی عنوان کرد: بخش کشاورزی حدود ۱۸درصد از تولید ناخالص ملی را به خودش اختصاص داده است که انتظار می‌رود شرکت‌های دانش‌بنیان در این تولید نقش داشته باشند. سهم بخش کشاورزی از شرکت‌های دانش‌بنیان حدود ۴درصد است و این نشان‌دهنده این است که این دو همراه هم نبوده‌اند.
این مقام مسئول به این نکته اشاره کرد که ۴۹پارک علم و فناوری و ۲۲۴مرکز رشد داریم که حدود  ۱۷۰۰شرکت را در خودشان جا داده‌اند.
به‌گفته دکتر خیرالدین، مشکل اصلی پارک‌های علم و فناوری زیرساخت است. مجموعه جهاد کشاورزی فضاهای خوبی دارد که به‌عنوان مرکز تحقیقات از آن‌ها استفاده می‌کند. تلاش می‌کنیم از امتیاز دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و علوم تحقیقات برای ایجاد پردیس‌های فناوری استفاده کنیم. خوشبختانه امروز شاهد اولین دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی به‌صورت پایلوت در استان خراسان رضوی هستیم.
وی با بیان اینکه براساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا شد، قرار است در ۹استان دیگر کشور نیز چنین مراکزی راه‌اندازی کنیم، تصریح کرد: اولین پردیس خصوصی را پارک خراسان‌رضوی و پردیس فناوری و‌ نوآوری سلامت ثامن با همکاری آستان قدس رضوی ایجاد کرده‌اند و این دهکده یا همان پردیس می‌تواند الگویی جدید در کشور باشد.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات و امتیازات ویژه‌ای برخوردارند، به شرط اینکه از سوی پارک‌های علم و فناوری معرفی و ارزیابی شوند. بنابراین، امتیاز این دهکده این است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از طریق پارک علم و فناوری استان معرفی و از امتیازات لازم برخوردار شوند. در نتیجه مالکیت این دهکده کامل در اختیار جهاد کشاورزی است و فقط معرفی شرکت‌هایی که بتوانند از امتیاز معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات استفاده کنند، توسط پارک جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود.
ما امیدواریم با این الگو بتوانیم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم و از مزرعه تا سفره با ایجاد این شرکت‌ها تاثیرگذار باشیم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات