طرح دستیار فناوری دانشجویان در شرکت های فناور اجرا می شود

طرح دستیار فناوری دانشجویان در شرکت های فناور اجرا می شود

طرح دستیار فناوری دانشجویان در شرکت های فناور اجرا می شود

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، دوره ۶ ماهه کار دانشجویان در شرکت های فناور با همکاری معاونت های پژوهش و فناوری دانشگاه ها و پارک علم و فناوری استان اجرا می شود.
بنابراین گزارش مصوبات و آیین نامه های این طرح از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شده و قرار است به مدت ۶ ماه از مرداد تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ با همکاری دانشگاه ها و پارک علم و فناوری استان اجرا شود و افزایش مهارت ها و استعدادها، ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجویان و افزایش اثربخشی فارغ التحصیلان و جلوگیری از خروج نخبگان و تقویت شرکت های دانش بنیان با تامین نیروی انسانی متخصص از جمله مهمترین اهداف طرح دستیار فناوری عنوان شده است.
در این طرح  وظایف محوله به دانشجو در قالب طرح۶ ماهه دستیار فناوری منطبق بر تخصص متقاضی است و از قوانین دوره کارآموزی تبعیت کرده و دانشجویان دکترا پس از پایان نیم سال چهارم، کارشناسی ارشد پس از پایان نیم سال دوم و کارشناسی پس از پایان نیم سال ششم می توانند متقاضی ثبت نام در این طرح باشند.

طبق آیین نامه ابلاغی طرح، دانشجویان مقطع دکترا مبلغ ۱۸ میلیون تومان، کارشناسی ارشد مبلغ ۱۲ میلیون تومان و کارشناسی مبلغ ۶ میلیون تومان به ازای  ۳۰۰ ساعت کار در ۶ ماه از پارک های علم و فناوری حقوق دریافت می کنند.
همچنین واحدهای فناور در صورت به کارگیری نیروهای دانشجویی از تسهیلات وام، اختصاص فضای بیشتر، افزایش سقف امتیازات سالانه و سایر حمایت های مورد نظر برخوردار می شوند.
براساس مصوبات وزارت عتف  گواهی پایان دوره دستیاری فناوری به دانشجویان موفق در این طرح اعطا می شود.
دانشجویان و واحدهای فناور می توانند برای ثبت نام تا پایان ۲۰ خردادماه سال جاری به سامانه دستیار فناوری به نشانی : www.parkintern.ir مراجعه کنند.
کارشناسان پارک علم و فناوری استان قم برای تبیین و اجرایی کردن این طرح با نمایندگان ارتباط با صنعت دانشگاه های استان نشست هایی برگزار و شرایط پذیرش و حمایت از دانشجویان را بررسی و تشریح کرد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات