استاندار مازندران: توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان از برنامه های ویژه ماست

استاندار مازندران: توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان از برنامه های ویژه ماست

حسینی پور استاندار مازندران در بازدید از شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری مازندران بر حمایت از توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران، استاندار مازندران در بازدید از پارک علم و فناوری مازندران اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان بدلیل اینکه در حوزه نوآوری سرمایه‌گذاری می‌کنند و عمده محصولات آنها مبتنی بر نرم افزار و دانش‌ شکل گرفته است، همین  باعث شده شکل‌ متفاوتی از ساختار هزینه و درآمد و همچنین دارایی یا مخارج سرمایه ای را شاهد باشیم.

حسینی پور گفت: در واقع شرکت‌های دانش محور با حضور خودشان دارایی نامشهودی ایجاد کردند که نحوه ارزش‌گذاری آنها متفاوت با ارزشگذاری دارایی ثابت و مشهود خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: تردید نکنید که آینده روشن اقتصادی کشور به توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان بستگی دارد و بر اساس فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات مکرر رئیس جمهور،‌ اهمیت شرکت‌های دانش بنیان و تاثیرگذاری آنها باید در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: معتقدیم توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان نه انتخاب گزینه‌ای از میان سایر گزینه‌ها که یک ضرورت است؛ به همین دلیل باید به سمتی حرکت کنیم که اجزای مختلف اقتصاد کشور را به استفاده از این ظرفیت راهبردی سوق دهیم. در این زمینه نگاه به جمعیت جوان و وضعیت اشتغال آنها بسیار حائز اهمیت است و می‌توانیم از ظرفیت این نیروهای توانمند و فعال برای رفع نیازهای کشور استفاده بهینه داشته باشیم.

تاکید رهبر انقلاب بر دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی به‌دلیل این است که ما در نوع دانش‌بنیان‌ شدنمان و در نوع افزایش تولیدمان حتماً‌ به اشتغال‌زایی تاکید داریم. اشتغال‌زایی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و شرکت‌های دانش‌بنیان از جنس اشتغال‌زایی برای سرمایه‌های انسانی افراد تحصیل‌کرده است.
خیل عظیم تحصیل‌کردگان با کوچک‌ترین و کمترین دانش‌افزایی‌ها و مهارت‌افزایی‌ها می‌توانند به فعالان و کنشگران جدی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان یا در زنجیره آن کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان خودشان را قرار بدهند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ورود شرکت های دانش بنیان به تمامی حوزه ها بخصوص حوزه کشاورزی ضروری است، گفت: تمام تلاش دولت سیزدهم حمایت از بخش کشاورزی و بهره گیری از شرکت های دانش بنیان در راستای خودکفایی محصولات کشاورزی است تا کشور از واردات بی‌نیاز شود.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات