دانشجویان میتوانند در قالب طرح دستیار فناوری در شرکتهای فناور مشغول کار شوند

دانشجویان میتوانند در قالب طرح دستیار فناوری در شرکتهای فناور مشغول کار شوند


دانشجویان می توانند در قالب طرح دستیار فناوری در شرکت های فناور مشغول به کار شوند

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری لرستان به نقل از معاون پارک؛ طرح دستیار فناوری در استان لرستان اجرا می‌شود

معاون فناوری و پشتیبانی پارک فناوری لرستان در خصوص طرح دستیار فناوری گفت: این طرح جهت بکارگیری دانشجویان دانشگاه­ها در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان پیاده سازی می شود. دانشجویان مقاطع کارشناسی پس از نیمسال تحصیلی ششم، کارشناسی ارشد پس از نیم سال تحصیلی دوم و دانشجویان دکترا پس از نیمسال تحصیلی چهارم می توانند بر اساس رشته تحصیلی و تخصص خود متقاضی اشتغال در شرکت های دانش بنیان و فناور شوند.

مهندس حسنوند در این خصوص افزود: در این طرح دانشجویان علاوه بر دوره کارآموزی مرسوم در دانشگاه ها؛ به مدت ۶ ماه (در مجموع ۳۰۰ ساعت) در شرکت های فناور دوره کارآموزی می‌گذراند. در طی این دوره به صورت ماهیانه کمک هزینه­ی کارآموزی به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی (لیسانس؛ مبلغ ۱ میلیون تومان، کارشناسی ارشد؛ مبلغ ۲ میلیون تومان و دکترا مبلغ ۳ میلیون تومان) پرداخت می گردد.

وی اظهار داشت: در اولین مرحله این طرح شرکت های فناور تقاضای خود را جهت جذب نیروی انسانی در سامانه مربوطه به نشانی www.parkintern.ir اعلام می‌نمایند. همزمان دانشجویان از تاریخ ۱ تا ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ تقاضای خود جهت کارآموزی را در سامانه ثبت می نمایید. پس از ارزیابی­های اولیه، تقاضاها جهت بررسی و انتخاب متقاضیان واجد شرایط به کمیته ارزیابی (متشکل از پارک و دانشگاه) ارسال می شود و پس از تایید نهایی توسط کمیته، قرارداد اجرایی فی مابین واحد فناور و متقاضی منعقد و متقاضی در واحد فناور مشغول به کار می‌شود.

مهندس حسنوند افزود: دانشجویان جذب شده می‌توانند از سایر منابع پارک اعم از دوره های آموزشی، فضای کاری، مشاوره­های ویژه فناوران پارک و مراکز رشد استفاده نمایند.

وی ابراز امیدواری نمود که شرکت‌های فناور بعد از این دوره به همکاری بیشتر با دانشگاه‌ها و جذب دانشجویان علاقمند شوند و ارتباط صنعت و دانشگاه در قالب قراردادهای فی مابین افزایش یابد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان لرستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان یک پارک علم و فناوری در شهر خرم آباد می باشد

    نظرات