به شرکت های دانش‌بنیان برای توسعه فعالیت آن‌ها تسهیلات ارائه می‌شود


محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سفر به سبزوار اظهار داشت: هم‌اینک بیش از ۶۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که با توجه به شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» تمهیداتی اندیشیده شده که با بهره گیری از ظرفیت‌های وزارت علوم، بهداشت و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه‌ها تلاش شود شرکت دانش‌بنیان توسعه یابد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ در دانشگاه حکیم سبزواری در جمع خبرنگاران بیان کرد: در هر استان، صندوق پژوهش و فناوری وجود دارد که در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه  فعالیت آن‌ها تسهیلات ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: هم‌اینک بیش از ۶۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که با توجه به  شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»  تمهیداتی اندیشیده شده که با بهره گیری از ظرفیت‌های وزارت علوم، بهداشت و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه ها تلاش شود شرکت دانش بنیان توسعه یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:هم اکنون ۲۵۰ مرکز رشد در وزارت علوم و  ۴۹ پارک علوم و فناوری در کشور وجود دارد که بسترهای سخت و نرم افزاری و مناسب را برای زایش و رویش شرکت های دانش بنیان فراهم می‌نمایند.

دکتر زلفی گل در ادامه  افزود:دانشگاه حکیم سبزواری از دانشگاهای در حال توسعه است که ظرفیت های خوب و  بزرگی دارد که در بازدید از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور این دانشگاه  این باور در ما ایجاد شد که  احداث پارک علم و فناوری در سبزوار یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: با  پیگیری مسوولان شهرستان سبزوار  زمین ۱۰۰ هکتاری در اختیار پارک  علم و فناوری قرار داده شود تا  وزارت علوم مجوز تاسیس این  پارک را صادر نماید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همچنین در دانشگاه حکیم سبزواری  شرایط  برای ایجاد پردیس  علم و فناوری فراهم است که وزارت علوم با تقاضای این دانشگاه در خصوص این پردیس موافقت و مجوز آن را صادر می کند.

دکتر زلفی گل افزود: مرکز نوآوری و مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری در کنار پردیس علم و فناوری شرایطی را ایجاد خواهد کرد که شرکت های دانش پایه و هسته های فناور فضای مناسبی برای فعالیت های تولیدی خود آغاز نمایند.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محوری در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر عصر امروز به شهرستان سبزوار ضمن بازدید از طرحهای عمرانی دانشگاه حکیم سبزواری و نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور آن در نشست  مدیران دانشگاهای این شهرستان شرکت کرد.

همچنین وزیر علوم از نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور دانشگاه حکیم سبزواری بازدید کرد و از نزدیک با توانمندی‌های این واحد‌ها از نزدیک آشنا شد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات