با تلاش شرکتهای دانش بنیان، از اولین ایستگاه جایگاه سیار CNG رونمایی شد

با تلاش شرکتهای دانش بنیان، از اولین ایستگاه جایگاه سیار CNG رونمایی شد


هم زمان با برگزاری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت تهران از اولین ایستگاه جایگاه سیاره سی.ان.جی با حضور مهندس جلیل سالاری؛ مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی رونمایی شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ، هم زمان با برگزاری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت تهران از اولین ایستگاه جایگاه سیاره سی.ان.جی با حضور مهندس جلیل سالاری؛ مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی رونمایی شد.

ایستگاه جایگاه سیار سی.ان.جی قابلیت ذخیره‌سازی ۳۰۰۰ متر مکعب گاز طبیعی را دارا بوده و دارای ویژگی‌ قابلیت شارژ ۱۸۰ خودرو است. این جایگاه دارای هیدروبوستر سیار با قابلیت فشرده‌سازی ۲۰۰ بار و دیسپنسر دو نازله برای سوخت‌رسانی همزمان به دو خودرو است.

گفتنی است در جایگاه های سوخت گاز طبیعی، قلب اصلی را کمپرسورها تشکیل میدهند که وظیفه افزایش فشار و فشرده سازی گاز را دارند. در پروژه مذکور که به همت همکاری تعدادی از شرکت های فناور و دانش بنیان راه اندازی شد، شرکت اطلس پترو پویش پاژ به عنوان واحد فناور عضو پارک علم و فناوری خراسان، وظیفه طراحی و ساخت تجهیز کمپرسور را بر عهده داشته است.

لازم به ذکر است طرح کمپروسور اجرایی شده در این جایگاه نیز از فناوری جدید و بومی شده توسط گروه اطلس پترو و با استفاده از محرک هیدورلیکی برای فشرده سازی گاز طبیعی، پیروی مینماید. این طرح دارای مزیت های متعددی  بوده که از جمله آن استفاده از توان دیزل ژنراتور ها برای راه اندازی سیستم جایگاهی است که این مزیت در مکان های بدون دسترسی به برق مستقیم قابلیت ارائه سوخت گاز طبیعی فشرده را ممکن میسازد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات