رییس پارک علم و فناوری کردستان در آیین افتتاحیه نمایشگاه معرفی توانمندی های صنایع کوچک کردستان عنوان کرد: کمک به ارتقای زیست‌بوم فناوری و نوآوری در استان کردستان اولویت اصلی در پارک علم و فناوری است

رییس پارک علم و فناوری کردستان در آیین افتتاحیه نمایشگاه معرفی توانمندی های صنایع کوچک کردستان عنوان کرد: کمک به ارتقای زیست‌بوم فناوری و نوآوری در استان کردستان اولویت اصلی در پارک علم و فناوری است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، افتتاحیه دومین نمایشگاه معرفی توانمندی های صنایع کوچک کردستان بعدازظهر روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، رییس پارک علم و فناوری کردستان، رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان و جمع دیگری از مسوولان استانی در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی سنندج برگزار شد.

علاوه بر جمع زیادی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران استانی در این مراسم، برخی از اعضای اتاق بازرگانی سلیمانیه اقلیم کردستان عراق هم حضور داشتند.

رییس پارک علم و فناوری کردستان در سخنانی در این مراسم اظهار داشت: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید به سمت تولیدات دانش بنیان حرکت کنیم. وی در ادامه افزود: سال ۱۴۰۱ سال تحول ساختاری است و با توجه به تاکید بر واژه دانش‌بنیان در شعار سال، پارک علم و فناوری به عنوان هسته تعاملات فناورانه و نوآورانه اهمیت بیش از پیش می‌یابد اما این مهم فقط با همدلی، هم‌افزایی و تعامل همه دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استان میسر است.

دکتر قادرزاده با تشکر از زحمات چندین ساله رییس سابق پارک علم و فناوری کردستان، گفت: دکتر سعیدی به راستی به عنوان بنیان‌گذار پارک علم و فناوری کردستان نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ نوآوری و فناوری در این استان داشته و دارند و به نمایندگی از همه مردمان عزیز کردستان از تلاش‌های شبانه‌روزی شما در این عرصه تشکر می‌کنم.

رییس پارک علم و فناوری کردستان در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی پارک‌های علم و فناوری، گفت: پارک‌های علم و فناوری به راستی یکی از مردمی‌ترین نهادهای علمی هستند و با توجه به ظرفیت بالای نیروهای انسانی متخصص و متعهد در استان امید است بتوانیم به رشد مناسب اقتصادی و توسعه و اشتغال پایدار دست یابیم.

وی با اشاره به طرح‌های نوآورانه و فناورانه وزارت عتف، اظهار داشت: خوشبختانه طرح‌هایی در وزارت عتف و معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری در حال تدوین و اجراست که برخی از آنان می‌تواند به تغییر بنیادین در نگرش به اقتصاد دانش‌بنیان منجر شود. از جمله این طرح‌ها طرح توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها (تانا)، شبکه‌سازی بین‌المللی و تقویت دیپلماسی فناوری و نوآوری و ایجاد سامانه ایده‌ها و نیازها (نان) است که همه این طرح‌ها در راستای حمایت از توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری با محوریت پارک‌های علم و فناوری می‌باشد.

قادرزاده در ادامه افزود: خانه های خلاق و نوآوری به عنوان یکی از هسته‌های مهم در جهت تسهیل فرایند تجاری‌سازی ایده و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه، ارائه راه حل‌های فناورانه و نوآورانه در عرصه صنایع فرهنگی و خلاق و همچنین شبکه‌سازی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی کشور می‌باشد که در آینده بسیار نزدیک ۵ خانه خلاق و نوآوری در استان افتتاح خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۳ شرکت دانش‌بنیان و خلاق در استان فعالیت دارند، ادامه داد: امیدواریم در سالی که به نام دانش بنیان نامگذاری شده شاهد افزایش حداقل دو برابری تعداد واحدهای موجود در این حوزه باشیم.

در این نمایشگاه، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان زیر از پارک علم و فناوری کردستان حضور دارند:

پاسادان ئیشکاو: طراحی، ساخت و اجرای انواع سیستم‌های تصفیه آب خانگی، صنعتی و فاضلاب

سیستم ردیاب  جی پی اس آلفا: تولیدکننده اپلیکیشن و سامانه ردیابی خودرو آلفا، نگهبان ماشین شما

شرکت دانش‌بنیان ژیران دانش‌پژوهان فناور:  تولیدکننده خمیردندان گیاهی حاوی عصاره بنه بدون نگهدارنده شیمیایی با برند "آلفا دنت"

شرکت دانش بنیان کاوش هوشمند کارا: طراح و تولیدکننده سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، سیستم‌های هوشمند اتوماسیون مرغداری و گلخانه

شرکت دانش بنیان کیمیا بومی‌سازان (کیمسان): تولیدکننده پکیج کامل افزودنی ضدافزودنی روغن ترمز، پوشش‌های فوق حرارتی ضدخوردگی ، مواد ضدخوردگی پیشرفته، و ضد یخ با برند "یخران"

شرکت ستاره زیبای صبح روناک: تولیدکننده دستگاه مولد محلول ضدعفونی کننده‌ای طبیعی، قوی، غیر حساسیت‌زا و غیر سرطان‌زا با برند "میوکس" جهت ضدعفونی کردن میوه، سبزیجات، دست و سطوح

کنترل گستر کهربا: طراحی و تولید سیستم های کنترل هوشمند اتوماسیون صنعتی و انواع شبیه سازهای حرفه ای از جمله: شبیه ساز ماشین مسابقه، هواپیما، موتورسیکلت، سرسره و سورتمه، ترن هوایی و ...با برند "سیموتو"

شرکت تدبیر تجارت دال کورد: کارگزار استانی صندوق نوآوری و شکوفایی در استان کردستان، مشاور حوزه دانش بنیان

صندوق دانش‌بنیان پژوهش و فناوری کردستان: کارگزاری منابع مالی، مشارکت در طرح‌های فناورانه، صدور انواع ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر

شتاب‌دهنده دانش‌بنیان ژرفا: منتورینگ تخصصی و شتاب‌دهی کسب و کارهای استارت‌آپی

گفتنی است دومین نمایشگاه معرفی توانمندی های صنایع کوچک کردستان در ۱۲۰ غرفه در فضای ۲ هزار و ۴۰۰ دستاوردها و تولیدات خود را در معرض نمایش قرار دادند . غرفه مشترک پارک علم و فناوری و دانشگاه کردستان نیز با حضور ۱۰ واحد فناور و دانش‌بنیان و نمایندگان صندوق پژوهش و فناوری کردستان و کارگزار رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی در این نمایشگاه دایر است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات