جشنواره ونمایشگاه ملی دستاوردهای فستیوال سلامت برگزار شد

جشنواره ونمایشگاه ملی دستاوردهای فستیوال سلامت برگزار شد


در این جشنواره از دو محصول جدید و نوآورانه شرکت های دانش‌بنیان عضو پارک رونمایی شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ جشنوار و نمایشگاه ملی دستاوردهای فستیوال سلامت برگزار شد. این رویداد یکی از ۱۵ رویدادی است که پارک علم و فناوری خراسان رضوی با همراهی و مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی استان و با حمایت اتحادیه و انجمن تجهیزات پزشکی استان خراسان رضوی برگزار کردند.

در این جشنواره که در سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین برپا شده ۱۶۲ محصول دانش‌بنیان که توسط نخبگان مشهدی حوزه سلامت تولید شده به نمایش درآمده است.

همزمان با این جشنواره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سلامت و تجهیزات پزشکی استان خراسان رضوی از ۶ محصول جدید و نوآورانه در حوزه پزشکی مربوط به شرکتهای دانش‌بنیان رو نمایی شد که ۲ محصول، ساخت دستگاه ونیتلاتور دیون توسط شرکت احیا درمان پیشرفته و تولید دستگاه دیال پرکن اتوماتیک بوسیله شرکت آرون صنعت پیشرو پاژ بودند.

معاون پشتیبانی و فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از حدود ۴۰۰ شرکت مستقر در این پارک ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان هستند که برای ۶ هزار نفر با میانگین سنی کمتر از ۳۰ سال و مدرک تحصیلی بالای کارشناسی شغل ایجاد کرده‌اند.

داوود تفضلی بیان کرد: از مجموع شرکتهای دانش بنیان ۳۵ شرکت در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی فعال هستند که ۶۰۰ نفر معادل ۱۰ درصد از کل اشتغال در پارک علم و فناوری خراسان رضوی را در اختیار دارند.

وی مهمترین مشکل شرکتهای دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی را نداشتن سرمایه و طولانی بودن دریافت مجوزها برای تولید ذکر کرد.

لازم به ذکر است از اهداف این برنامه معرفی منتخبین برای مذاکره با سرمایه گذاران بود که این خود مقدمه‌ای برای جریان سازی‌های بازار و ورود ایده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان  به بازار تجهیزات پزشکی در حوزه سلامت می‌باشد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات