چرا وعده ورود استارتاپها به بورس محقق نمیشود؟
به گزارش تجارتنیوز ، وعده ورود استارتاپها به حوزه بورس مدتها است که از سوی مسئولان بازار سرمایه عنوان میشود. با این حال اما هنوز هیچکدام از شرکتهای استارتاپی نتوانستند وارد بازار سرمایه شوند. فقط تپسی در ماه گذشته ارزشگذاری شدهاست. با نیما نامداری کارشناس اقتصادی و مدیرعامل استارتاپ کارنامه در درباره چرایی و دلایل تاخیر ورود استارتاپها به بازار سرمایه گفتگو کردیم. استارتاپها با دیگر شرکتهای بورسی تفاوتی دارند؟ _تفاوت استارتاپ با دیگر شرکتهایی که وارد بورس میشوند چیست و چرا شرکتهایی چون اسنپ و دیجیکالا به راحتی نمیتوانند وارد بازار سرمایه یا بورس شوند؟ نامداری: استارتاپ به کسبوکاری گفته میشود که اول در بدو راهاندازی مبتنی بر یک نوآوری باشد و دوم امکان رشد سریع داشته باشد. به این معنا که وقتی کسبوکاری شکل میگیرد و سرمایهگذاری اولیه انجام میشود، اگر آن نوآوری با واکنش مثبت بازار روبه رو شد، رشد آن شتاب میگیرد. این شتاب در رشد، ...
متن کامل خبر در سایت تجارت نیوز
نظرات