اکارتور قلبی وان‌فور‌آل OneForAll را به سفارش مرکز جراحی بیمارستان امام رضا ساختیم


سیدمجید هاشمی مدیرعامل شرکت نیاکان رونق پارس: ما از سال ۱۳۹۷ با ساخت اکارتور قلبی کار خود را آغاز کردیم و با همین محصول به صورت ایده محور توانستیم وارد پارک علم و فناوری خراسان شویم.

سیدمجیدهاشمی مدیرعامل شرکت نیاکان رونق پارس در گفتگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ما از سال ۱۳۹۷ با ساخت اکارتور قلبی کار خود را آغاز کردیم و با همین محصول به صورت ایده محور توانستیم وارد پارک علم و فناوری شویم.
وی افزود: ما اکارتور قلبی  وان‌فور‌آل  OneForAll را به سفارش مرکز جراحی بیمارستان امام رضا ساختیم و موفق به اخذ مجوزهای قانونی برای این دستگاه شدیم و با نام تجاری نیاطب به بازار عرضه کردیم . محصول ما خیلی مورد استقبال مراکز جراحی قرار خواهد گرفت، چون این محصول برای دوران نقاهت بیمارانی که عمل قلب باز انجام می‌دهند بسیار کارایی دارد و مفید است.
هنگام عمل قلب باز وقتی که بافت‌های میان سینه‌ای برش می‌خورد برای رویت قلب توسط جراح اکارتور یا رفرکتور بعد از برش، قفسه سینه را باز نگاه می‌دارد و برای جراح این امکان را فراهم می کند که اکسپوز یا دید خوبی نسبت به قلب داشته باشد. مزیت این دستگاه این است که برای جراح این امکان را فراهم می آورد که به طور همزمان هم به قلب اشراف داشته باشد و هم پشت قلب را رویت کند و عمل پیوند کرونری را انجام دهد و این محصول تنها اکارتوری است که بهینه است و جراحان می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.
وی گفت: البته خیلی از جراحان هنوز از این دستگاه استفاده نمی کنند به دلیل آن که از اکارتورهای قدیم استفاده می کنند؛ اما این دستگاه توانسته است نظر خیلی از جراحان معروف را تامین کند و ما توانسته ایم این دستگاه را با قیمت بسیار مناسبی نسبت به نمونه خارجی آن به دست مصرف کننده برسانیم. قیمت خارجی نزدیک به صد میلیون است و ما داریم محصول مان را با قیمت ۲۲ میلیون تومان عرضه می کنیم که کیفیت آن به مراتب بهتر از محصول تولید کننده آلمانی است.
مدیرعامل شرکت نیاکان رونق پارس تاکیدکرد: یکی از مزیت‌های مهم این دستگاه ایرانی علاوه بر برخورداری از کیفیت عالی و داشتن تاییدیه جراحان مطرح کشور خدمات پس از فروش است. به این دلیل که این دستگاه را ما خودمان در ایران ساخته ایم امکان ارائه خدمات پس از فروش را داریم درحالی که دستگاه آلمانی در صورت بروز مشکل باید منتظر بماند قطعه از آلمان برسد.
سیدمجید هاشمی اضافه کرد: همچنین ما دو محصول دیگر هم داریم که در زمینه لاپاروسکپی و جراحی‌های کم برش کاربرد دارند. یکی  n۲back است که از وسایل مصرفی لاپاروسکپی است و دیگری  قلم هوک یاelhook لاپاروسکپی است که برای اولین بار در ایران تولید می کنیم. زیرساخت آن را در فضایی که پارک علم و فناوری خراسان رضوی در اختیار ما قرارداده بود ایجاد کردیم که هزینه زیادی را از این بابت متقبل شدیم به طوری که اتاق تمییز یاclean room ده هزار را برای انجام این کار پیاده کردیم و از پارک تقاضا داریم که به ما فرصت ماندگاری بیشتری بدهند.
ما به طور قانونی اجازه داریم ۵ سال در پارک حضور داشته باشیم و الان ۳ سال از فرصت ما گذشته اما اتاق تمییز ما به تازگی تکمیل و آماده شده و امیدواریم مسئولین پارک که تا به حال نیز حمایت های لازم را از ما داشته اند در زمینه تمدید این زمان نیز با ما همراهی کنند.
وی افزود: آقای مهندس سیادتی مدیر مرکز رشد جامع تا کنون هر تقاضایی داشته ایم با ما همکاری کرده اند و توقع داریم ۲ سالی که مانده را افزایش دهند تا بتوانیم هزینه‌های تولیدی مان را سرشکن کنیم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات