ما در زمینه طراحی و ساخت و صحه‌گذاری اتاق تمییز یا CleanRoom فعالیت داریم


محمدامین کیانی نژاد مدیرعامل شرکت کیان گسترش سلامت در گفتگو با روابط عمومی پارک علم وفناوری خراسان رضوی گفت: ما در زمینه طراحی و ساخت و صحه گذاری اتاق تمییز یا clean room فعالیت داریم.
اتاق تمییز محلی است که تجهیزات پزشکی و دارو در آن تولید می‌شود . ما ذرات معلق و سایر پارامترهای محیطی را تحت کنترل قرار می‌دهیم و کنترل میکروبی را برای تمام تجهیزات مورد نیاز در اتاق انجام می‌دهیم و محیط ایمنی را برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی تامین می‌کنیم. این جزو الزامات GMP اتحادیه اروپا و الزامات غذا و داروی ایران است.
ما در فاز اول فضا را با توجه به الزامات سازمان غذا و داروی کشورمان و الزامات اتحادیه اروپا طراحی می‌کنیم و نقشه‌های محیط تولید و نقشه‌های تجهیزات و نقشه های layout مورد نیاز را تهیه و ارائه می‌کنیم. در فاز دوم بحث ساخت را داریم؛ سیستم هوشمند الکترونیکی که اطلاعات دما ، فشار و رطوبت را از محیط دریافت می‌کند و این اطلاعات را ثبت می‌کند و گزارش می‌دهد سیستم BMS نام دارد و ما تولید کننده این سیستم هوشمند اتاق تمییز هستیم  با اتصال سیستم BMS به هوا رسان کنترل هوا رسان را هم انجام می‌دهد. همچنین سیستم های کنترل تردد را هم تولید کرده‌ایم.
وی افزود: از آنجایی که پرسنل با لباس‌های ویژه ای مجاز هستند که در اتاق تمییز رفت و آمد کنند؛ سیستم ما بحث کنترل تردد را نیز انجام می‌دهد.
کیانی نژاد ادامه داد: مجموعه ما طراحی و ساخت هواسازهای بهداشتی را نیز انجام می‌دهد. هواسازهای بهداشتی یا هایژنیک مختص صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی هستند. بعد از ساخت و طراحی، شرکت ما نصب و اجرا را نیز در محل کارخانه کارفرما انجام می دهد. بعد از این اقدامات ما یک آزمایشگاه تخصصی در زمینه سنجش و اندازه گیری پارامترهای اتاق تمییز داریم که کار صحه گذاری و معتبرسازی اتاق تمییز را انجام می‌دهیم.
مدیرعامل شرکت کیان گسترش سلامت تاکیدکرد: تمامی تجهیزاتی که ارائه می‌کنیم ۲ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش دارد.
وی در زمینه میزان وابستگی به واردات نیز گفت: ما تجهیزات الکترونیکی مان را از شرکت‌های داخلی خریداری می‌کنیم و وسایلی که برای تولید نیاز داریم در کشور وجود دارد.
کیانی نژاد در مورد خدماتی که پارک به شرکت کیان گسترش سلامت ارائه کرده است گفت: پارک علم و فناوری پاویون در اختیار ما قرار داده است و ما مجوز فناورمان را از پارک علم و فناوری خراسان رضوی داریم که این مسئله خیلی برای ما اهمیت دارد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات