امضای تفاهم‌نامه «دستیار فناوری»؛   بین پارک علم و فناوری کرمانشاه و دانشگاه‌های استان

امضای تفاهم‌نامه «دستیار فناوری»؛  بین پارک علم و فناوری کرمانشاه و دانشگاه‌های استان

در راستای اجرای «طرح دستیار فناوری»، پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با شش دانشگاه استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، این تفاهم‌نامه‌ها به امضای دکتر سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و روسای دانشگاه‌های رازی ،صنعتی، پیام نور، علمی کاربردی، فنی‌وحرفه‌ای استان و موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه رسید .

در این تفاهم نامه همکاری مشترک طرفین در ساماندهی و اجرایی نمودن «طرح دستیار فناوری» با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان در واحدهای فناور، تکمیل فرآیند تبدیل ایده به محصول و تسریع در روند انتقال فناوری، تقویت واحدها و شرکت‌های دانش بنیان با تامین نیروی انسانی متخصص و همچنین افزایش اثربخشی فارغ‌التحصیلان در داخل کشور و جلوگیری از خروج نخبگان از مهم‌ترین اهداف آن عنوان شده است.

طرح دستیار فناوری” یکی از برنامه‌های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای هدایت هدفمند آموزه‌های دانشجویان به سمت استفاده کاربردی و کسب تجربیات عملی آنها در راستای شکل‌گیری دانشگاه جامعه‌محور، پاسخگو و کارآفرین است که با هدف تربیت نیروی متخصص و اشتغال دانش‌آموختگان، اجرایی خواهد شد .

این طرح در بالا بردن روحیه امید، افزایش انگیزه تحصیلی، مهارت‌افزایی و تعیین مسیر شغلی و حرفه‌ای دانشجویان نقش بسزایی خواهد داشت و بستر لازم برای تربیت نیروی متخصص و تحقق یک دانشگاه نسل چهارم و جامعه محور را فراهم خواهد کرد و شرایط را برای اجرای دستور رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین ایجاد می‌کند.

گفتنی است؛ مخاطبان این طرح دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با روزمه معتبر هستند و پرداخت ماهیانه یک میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی، د و میلیون تومان به دانشجویان ارشد و سه میلیون تومان به دانشجویان دکتری و گواهی پایان دوره دستیاری فناوری به دانشجویان موفق در این طرح اعطا می‌گردد؛ واحدهای فناور در صورت به کارگیری نیروهای دانشجویی از تسهیلات و سایر حمایت های مورد نظر برخوردارمی‌شوند .

دانشجویان و واحدهای فناور می‌توانند برای ثبت‌نام تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ به سامانه دستیار فناوری به نشانی www.parkintern.ir مراجعه کنند .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات