رییس پارک علم و فناوری کردستان در مراسم عقد تفاهم‌نامه همکاری با فرماندهی مرزبانی استان کردستان؛ امنیت امری عمومی است و پارک علم وفناوری در این راستا همگام با فرماندهی مرزبانی تلاش خواهد کرد

رییس پارک علم و فناوری کردستان در مراسم عقد تفاهم‌نامه همکاری با فرماندهی مرزبانی استان کردستان؛ امنیت امری عمومی است و پارک علم وفناوری در این راستا همگام با فرماندهی مرزبانی تلاش خواهد کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در این مراسم دکتر حامد قادرزاده رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به رسالت، خدمات و دستاوردهای پارک و واحدهای فناور مستقر، اضهار داشت: پارک کردستان یکی از موفق‌ترین پارک‌های کشور است و این مهم به واسطه استقرار از ایده‌های فناورانه پژوهشگران و فناورانی است که برخی از آنها نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین‌المللی فعال هستند.
وی در ادامه با بر حل مشکلات استان و کشور از طریق حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه و علمی تاکید کرد و گفت: اطمینان داریم پارک علم و فناوری کردستان و فرماندهی مرزبانی (دفتر تحقیقات کاربردی این فرماندهی) می‌توانند همکاری‌های خوبی را شکل دهند.
رییس پارک علم و فناوری کردستان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توانمندی در پارک حضور دارند که می‌توانند درزمینه هوشمندسازی این فرماندهی و توسعه و تجهیز این نیرو و سایر معضلات و مشکلات به کمک بیایند.
دکتر قادرزاده ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مجددانه فرماندهی مرزبانی در ایجاد نظم و امنیت در مرزها گفت: پارک علم و فناوری آمادگی همکاری خود را در استفاده از توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در راستای رفع نواقص و معایب پاسگاه‌های مرزی و دیگر بخش‌های این فرماندهی اعلام ‌می‌دارد.
سرهنگ ترانه و سرهنگ مکائیلی که به نیابت از فرماندهی مرزبانی در مراسم عقد تفاهم‌نامه حضور داشتند، نیز در این بازدید، دستاوردهای این مجموعه را ارزنده دانستند. سرهنگ ترانه گفت: همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری میان فرماندهی مرزبانی و پارک علم و فناوری موجب کمک به این فرماندهی و در اجرای ماموریت‌های خود به‌ویژه در حراست از مرزهای غربی کشور خواهد شد.
وی با تاکید بر این که نقطه قوت کشورها در حال حاضر علم و فناوری است اظهار داشت: در حال حاضر هیچ دستگاهی در کشور نمی‌تواند به موضوع علم و فناوری و استفاده از آن بی‌تفاوت باشد و یا خود را از استفاده از علم و فناوری بی‌نیاز ببیند.
معاون تحقیقات کاربردی فرماندهی مرزبانی کردستان با اشاره به برخی از نیازهای فناورانه این حوزه تصریح کرد: حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی و نخبگانی که به مرتفع شدن این چالش‌ها از جمله تامین آب و برق پاسگاه‌های مرزی صعب‌العبور، لباس‌ و پوتین‌های مناسب مناطق سردسیر، رصد مرز توسط دوربین‌های هوشمند و غیره کمک کنند اولویت اصلی مرزبانی است.

گفتنی است در بازدید صورت گرفته از برخی از واحدهای فناور، مقرر شد رفع معضل تهیه آب شرب سالم و استفاده بهینه از فاضلاب پاسگاه‌های مرزی توسط  واحدهای فناور "پاسادان ئیشکاو" از واحدهای فناور تحت حمایت پارک صورت گیرد.

شایان ذکر است سرهنگ ترانه معاون تحقیقات کاربردی فرماندهی مرزبانی به نیابت از سرهنگ سپهری فرمانده این نیرو، در مراسم عقد تفاهم نامه حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات